keskiviikko 24. kesäkuuta 2026

Kai sulla peili on?

 Sain pariin kertaan Kapulta lauseen, jonka kätken sydämeeni.

Nimittäin mut noin 20vuotiaasta asti tuntenut mies sanoi pariinkin kertaan mulle, että arvaa mitä Päkä? 

Sä näytät paremmalta kuin koskaan.

Ja kun ihmettelin sanomista sanoi, että onhan sulla peili.

Kapulla ei ole todellakaan tapana kehua ketään, joten sanominen oli todellakin vilpitöntä, vaikkakin juhlahumun keskellä.

Eli mä näytän 64v paremmalta, kuin koskaan. Se on jotain jota harva saavuttaa. Ja itse asiassa olen melko lailla samaa mieltä.

Ja onhan siinä sekin, että olin aina ylipainoinen ja pahimmillani noin 210kg ja nyt 77kg

Sisäinen rauha paistaa minusta ja olen nykyään melko itsevarma ja sinut itseni kanssa.

Toki 20v naama oli kulumattomampi, mut olin aivan sekaisin koko ikäni koska en osannut elää elämääni ja seksuaaliset hyväksi käytöt saivat mut elään itsetuhoisesti ja häpeämään itseäni.

Niin siinä vaan käy uhrille aika monen kohdalla.

Koen että vihdoin olen päässyt uhriutumisesta ja olen sinut itseni kanssa ja ollut itseni terapeutti näiden asioiden käsittelemisessä.

Sitä ei moni tajua kuinka monta terapeuttista esim. henkistä hoitoa olen ottanut päästäkseni eroon mm.suvun karmasta ja kaikista riippuvuuksistani ja käsitellyt näitä hyväksi käyttöjä erilaisissa energia hoidoissa. 

On poistettu tarrahenkiä ja pahaa silmää, on poistettu pahoja Ufo yhteyksiä ym. Oon ollut meedioilla ja parantajilla.

Kaikki on ollut mulle hyväksi ja olen tässä iässä aikuisten oikeesti ekaa kertaa onnellinen ja tyytyväinen itseeni.

Saa nähdä mihin tieni vielä viekään.

Juu tosiaan Jussi lauantai meni ihan ok ja mentiin ajoissa nukkumaan.

Aamuyöstä oli hieman huono olo, joka kuitenkin laimeni aamun myötä. Siivoilin jälleen juhlien jälkiä.

Vieraat lähti kotiin puolen päivän maassa puhaltaen nollat ja me jäätiin ihanaan rauhaan ja hiljaisuuteen vihdoinkin.

Koko viikko mennyt vieraita kestitessä ja nyt on ihanaa kun kaikki palautuu normaaliksi.

Tiistaina olin jo töissä. 

Hieman huonoilla mielin aamulla, kun Mika vielä nukkui pois juhlien jälkeistä väsymystä, mutta onneksi tänään on jo pystyssä ennen mua.

On vaan niin paljon mukavampi lähteä töihin, kun on normi aamu <3

Eilinen meni töissä kuitenkin ihan hienosti huonosta aamusta huolimatta. Olin vielä tiputtanut laastarin 5mg ja siitä huolimatta jaksoin selkäni kanssa taas paremmin kuin viimeks.

Ehkä se tästä.

lauantai 20. kesäkuuta 2026

Aatto ohi vielä hengissä.

 Lupasivat lämmintä säätä, mutta kun meidän terassille ei oikein aurinko paista, niin olin ihan jäässä vähän väliä, koska tuuli oli kova.

Seilattiin aurinkopuolen ja terden väliä koko ehtoo.

Ronzu ja Arska tuli puolilta päivin ja Kapu 3 jälkeen.

Grillattiin kilisteltiin ja höpötettiin. Itse en jaksanut istua ulkona selän takia myöhään ja sit mua oksetti kokoajan ja oli kylmä.

Kävin lepään ajoissa, enkä enää isku kuntoon saanut itseäni.

Porukka tuli sisään kuunteleen Popedan muisto konserttia ja lähetys pätki kokoajan, ei signaalia. Siirryin sen ajaksi samaan huoneeseen selälleni vuoteelle ja yritin päästä fiilikseen siinä onnistumatta.

Kyllä tää taitaa olla nähty tää homma, ei musta oikein ole enää bilettäjäksi, Alkoholi alkaa tekeen mut vaan pahoinvoivaks, joka paikka vuotaa, nenä eniten ja oon ihan jäässä ja energiat jotenkin katoaa musta kokonaan, en kertakaikkiaan saa siitä mitään iloa.

ELi nyt ollaan taas sellaisen asian ääressä, joka vaatii sitä suunnan muutosta. Toiset tanssii ja ilakoi, ja mä tunnen itseni vain voipuneeksi, vaikka on hienoo nähdä vanhoja kavereita, niin kuormitun metelistä ja intensiivisestä läsnäolosta tosi paljon.

Sulkeuduin konsertin jälkeen makkariin lukkojen taa, ettei Mika pääse mua häiritseen. Huudattivat musiikkia 2 asti, väliin nukuin ja väliin heräilin ja laitoin korvatulpat, olo ei todellakaan ollut hyvä.

Aamu 6 nousin ja Mika ja Kapu jatkaa kaljalla, mä en pysty edes ajatteleen. Siivosin terdeltä kaikki lasit ja roskat pois, sekä muutoinkin järjestelin kaikkea.

Nyt he aikovat takasin nukkumaan pari tuntia paranneltuaan oloaan.

Mika sentään yrittää nyt ensin tiskata ne mitä kannoin likoamaan.

Mua ei aikuisten oikeesti edes huvita enää koko Juhannus kun se on tällaista samaa sekoilua mitä aina ennenkin.

Tää porukka, joka on Petsusta saakka pitänyt yhtä noin teini ajoista lähtien, on vaan edelleen sekopääboltsi geeneillä varustettu ja vuosien myötä se on vaan pahentunut joillakin toi alko käyttäytyminen. 

Mä taidan nököjään kasvaa siitä yli ja nyt en tiedä miten näitä ystävyys suhteita voin ylläpitää, jollen enää pysty juhlimaan? 

Onko tarkoitus tehdä pesäero kaikkeen entiseen ?

Tai entä, jos mä vaan juon ihan mehua tänään ja keskityn ruokaan ja muut ottakoot, mutta siinä tapauksessa kestänkö niitä ollenkaan, kun ollaan ihan eri aaltopituudella ja onko ystävyytemme kiinni siis vain tästä päihtymisestä yhdessä?

Ennen olin aina viimeisenä hereillä join eniten.

Olin ns. kärkiryyppääjä, mutta enää se ei onnistu. Tää ei ole helppoa.

Tänään tulee ilmeisti hieman lämpimämpi päivä, joten ehkä tarkenis olla paremmin ulkona. Suurin osa juomista on jo juotu ja jäljellä taitaa olla lähinnä kaljaa ukoilla, mulla on kuohuviiniä, mut saa nähdä otanko mitään. Vaikeita asioita pohdittavaksi.

Jussina pitäisi olla rentoa ja vapaata ja mä ja mun pääni pähkäilee tällaisia asioita jo aamusta. Sais ton ukon ny ees nukkuun pariks tunniks, niin olis vähä enempi järjissään.

Saa nähdä mitä tästä päivästä tulee? Onneks huomenna on sunnuntai.

Hyvää Jussia kaikesta huolimatta, jospa tää tästä,


torstai 18. kesäkuuta 2026

Jussia kohti

 Heips. Työt loppui tosiaan omaisten iltapäivään tiistaina 2 söin ja lepäsin ja ehdin vielä tunniksi aurinkoon, ennenkun lapset tuli.

Siinä sitten vaihdettiin kuulumiset. 

Lassi oli mennyt kihloihin ja valmistunut ammattiiin, jossa ei ole ollut työtä. On saanut myös yksinhuoltajuuden edellisestä suhteesta Oliveriin 4v ja hänestä tulee Sihvonen jeeeee, joku jatkaa hullua sukuhaaraamme.

Mulle kun ei koskaan lapsia pukannut, enkä niitä ole kokenut haluavanikaan luojan kiitos, koska olisi ollut kurjaa,jos ei saa ja haluaisi. 

Joten nää mun veljen lapset on mulle kaikki kaikessa ja kun Jonna ei lapsia tee, niin veljeni Jarin Lassin poika on nyt sitten suvun ainoa jatkaja tällä hetkellä. 

Vaikka jonkun mielestä tää suku pitäs varmaan hävittää, niin paljon on takana alkoholismia, itsaria ja vaikka mitä.

Anyway olen ylpeä Lassista, että otti vastuun kantaakseen, kun Oliverin äidistä ei siihen ainakaan tällä hetkellä ole.

On tosiaan löytänyt uuden rakkaan ja ovat muuttaneet yhteen 3h.k tarvii mennä heinäkuussa katsoon heitä ja varsinkin Oliveria ja viedä hälle tuliaisina palapeliä, joita on kuulemma tykännyt tehdä.

Jonnalla on tuhat rautaa tulessa. Opiskelee sosionomiksi huippupistein ja varmaankin ennätysajassa ja tekee tuhatta ja sataa asiaa kaiken muun lisäksi. Hänellä ja rakkaallaan Joonalla kaikki hyvin. Mihinkähän Jonna vielä yltää. On superviisas ja ihana tyttö.

Käytin hyväksi hänen nerouttaan ja laitoin hänet auttaan uuden puhelimeni kanssa. Sai pois sen ärsyttävän tekstin muuttelun ja osasi neuvoa kuinka osaan ottaa käyttöön ekat langattomat kuulokkeeni. Neuvoi instan käyttöä yms.

Kummatkin lapsukaiset siis jo yli 30v on kyllä niin hyvä sydämisiä ja super hauskoja ja kun pelaamme perinteistä RISK turnausta, niin siinä kiroillaan, suututaan ja nauretaan niin, että tyrät rytkyy.



Ihan huippua on ollut pari päivää, mutta raskasta. Kaadun illalla suorin jaloin sänkyyn.

Mikakin oli yhdessä turnauksessa mukana ja oli kyllä hauskaa.

Eilen he nukkuivat puoleen päivään ja mä olin jo aamu 8 Lidlessä, josta ostelin Jussi ruokia, sit vielä Hauholle apteekkiin ja S- markettiin, nyt saa kyllä riittää nää mitä on, ei enempää.

Tänään heräsin 4;30 meen 8 kuntosalille, lapset herää 9-10, koska heidän pitää lähteä puolen päivän maissa kotia kohti.

Oliver tulee hoidosta ja Jonnalla on jotain menoa ja se sopii paremmin kuin hyvin. Ehdin tänään sitten laittaan paikkoja kuntoon, lepään ja ehkä ottaan aurinkoa.

Huomenna saapuu vieraat Mansesta, yksi heistä olisi halunnut tulla jo tänään, eli Kapuli, mutta oli pakko torpata, että mun on saatava toipua tästä intensiivisestä lasten käynnistä yms...

Selkä on ollut nyt tosi vaikee pitkästä aikaa, mitä vitt....ja eilen sit kuitenkin vähensin laastarin 5mg, joten saas nähdä.

Mietin miten voisin välillä olla selällään? Me varmaankin istutaan terassilla, joten mun pitää raahata joko aurinkovuode sinne tms..

Toivottavasti kaikki menee hyvin <3

tiistai 16. kesäkuuta 2026

Sovinto

 Eilis aamu jatkui niin, et mä mökötin oven takana tietokoneeni kanssa kahvia hörppien ja vihdoin toi tuli sanoon tohon, et yritetään nyt, johon mä, et sähän siinä yksin tappelet ja sama virsi taas, että olisit voinut ajankohdan katsoa paremmin, johon mä, että siellä on sulle kirje lue se niin ehkä ymmärrät, luki, eikä siltikään ymmärtänyt, vaikka rautalangasta siinä väänsin, että muuta ajankohtaa koko kesänä, ei kertakaikkiaan ollut.

Aloin kunnon paasaamisen ja kerroin lähteväni vittuun täältä sitten Juhannuksena jos ei asenne muutu, niin pikkuhiljaa meni sitten tajuntaan ja saatiin sopuli.

Töihin lähtiessä jätin kirjeeni vielä keskelle pöytää ajatellen, että lukisi sen vielä uudelleen ajan kanssa ja kun tulin kotiin töistä niin asenne oli muuttunut paremmaksi ja jatkuu näköjään tänään.

Kun näki, että se on nyt vaan hyväksyttävä tämä tilanne ja hänen vittumaisuutensa ja uhriutumisensa ei nyt vaan vie tätä tilannetta yhtään paremmalle tolalle, niin vihdoin luovutti kurjasta asenteestaan. Kaikki hyvin nyt.

Eilen selkä oli hieman kipeä ja otin töissä Panacodin, olisko sitä kun laastari taas hiipuu, enkä oo ehtinyt treenaan, vaan tekeen töitä ja stressaan.

Tänään on mun nimpparit, töissä omaisten ja asukkaiden iltapäivä ja mä pääsen 2 kotiin ja lapset tulee 4, tästä se lähtee.

maanantai 15. kesäkuuta 2026

Stressi

 Mun ukko ja stressi on mahdoton ja tuhoisa yhdistelmä, se on iso syy miksi on sairaseläkkeellä masentuneisuuden vuoksi.

EI siis kestä kerta kaikkiaan YHTÄÄN STRESSIÄ

Meille on siis tulossa kiva mutta stressaava viikko, eli mulla 4 aamua ja lapset tulee ti 2h päästä kun pääsen töistä 2 yöksi ja kun lähtevät, niin tulee vieraat Tampereelta viettään Jussia.

Siis stressi on Mikalla ja mullakin, koska alkuviikko menee sekaisin, eikä ehdi viettään omaa aikaa ja rutiineja  ennen viikonloppua.

Joo onhan tää rankka yhdistelmä, mutta tätä nyt ei saanut mihinkään muuhun kohtaan sopimaan koko kesänä ja sitten mulla tulee se leikkaus ja kuntoviikko syksyllä.

Nyt ollaan siis tilanteessa, että eilen hän alkoi asiasta jauhaan ja ilta meni pilalle ja nyt aamu jatkuu samalla meiningillä.

Mullakin oli huonoin yö pitkään aikaan ja heräsin vähän väliä ja nousin lopulta jo 3.30, lisäks on vielä työstressi.

Kirjotin sille pitkän kirjeen, jossa vaadin sitä muuttaan asennettaan ja että en jaksa enää hänen angstiaan kaiken muun stressin lisäksi.

Saa nähdä auttaako kirje, vai tuleeko lähenemään jo ennen töihin lähtöäni.

Töissä menee ok, Oon saanut paljon asioita aikaiseksi siellä mm, päivitettiin viime joulukuussa tehdyt ohjeet vieraille hoitsuille aamu- ja ilta tehtävistä. Oli meinaan ohjeet muuttuneet aika lailla.

No niin kohta töihin ja siitä kauppaan ja siitä tekeen huomiseks makaronilootaa. Tänä aamuna tein jo Mikan riisin uuniin.

torstai 11. kesäkuuta 2026

Energiaa piisas

Eilen oli aivan uskomaton päivä. Sain letit pois ja tukan selvitettyä, tein aamutreenit ja saunoin, pesin pyykkiä, vaihdoin kaikki pyyheliinat.
Sitten tein samalla ruokaa ja kannoin ulkobaarista pari prikallista laseja tiskiin, siivosin koko baarin, ulkojääkaapin, terassin pöydän, hyllyt ja tuolit.
Kävin rautakaupaupassa hakeen 2 pulloa kaasua hyttyskoneeseen.
Linnuille hain siemeniä Juhan kaupalta, oli viimeset, saa nähdä tuleeko lisää. Monikaan ei harrasta kesä ruokintaa.
Syötiin ja Mikan päikkäreitten aikana ehdin taas tunnin ottaan arskaa.
Aika täydellinen päivä.
Tänään sit hierontaan, ennen sitä aion treenata. 
Kaupoilla taas pitää käydä, aina tarvii jotain.

keskiviikko 10. kesäkuuta 2026

Työputkesta selvinneenä

 Huomenta 5 päivän putki selätetty ja kaikki niistä oli vieläpä 7h päiviä, vaikka teen 60% 

Siksi halusin tehdä 60% että olisin saanut tehdä 6h päiviä ja tasaisesti, niin listat on olleet kaikkea muuta.

Mutta päätin, että asiasta en enää jaksa tapella, olkoon mitä on.

Sain sentään sen Jussin vapaaks, niinkuin halusin, mennään näillä.

Selän tilanne seuraava: Pahempaa kipua ei enää tule. Pärjäsin taas puolet paremmin, kuin aikaisemmin ennen 10pv vapaita.

Kertakaikkiaan jaksan paremmin, vauhti on nopeutunut ja ei satu.

Selkä lähinnä vain rasittuu ja pienikin lepo auttaa heti. Istuminenkaan ei enää kuormita selkää niin paljon.

Olen kertakaikkiaan iloinen tilanteesta. Vielä 2x 10mg laastaria ja sitten 4x 5mg ja sitten lopetus, jos sekin menee vielä yhtä hyvin kuin tähän astinen tiputus 20-15 ja siitä 10, niin hallelujaa <3

Peukun alaosa myös parempi, mahakivut ovat myös olleet enimmikseen poissa. Päkiät on edelleen puutuneet.

Hampaat lopputsekattu ja tällä hetkellä ok.

Kaiken kaikkiaan tilanne on siis parempi. 

Eilen muistin vasta melko lähellä nukkumaan meno aikaa, että letit piti irroittaa ja niitä sitten jatkan nyt aamulla poistamaan.

Sitten treenit pitkästä aikaa ja saunaan jeees. 

Luvassa on myös ulkojääkaapin siivous ja päälle laitto, joka on joka kesäinen jännitys näytelmä, että lähteekö päälle.

Sit pitäs myös järjestellä terassia ja ruohookin haluaisin ajella.

Mulla on 3 päivää vapaata ja tää on ainoo vapaista, kun ei tarvii mennä minnekään. 

Huomenna on aamu 9 hermoratahieronta ja perjantaina uudet hiukset Etnosalon Letityskampaamossa Tampereella jeee.

Sit 4 päivää töitä ja alkaa vapaat. 

Ti varmaan kun pääsen töistä tulee lapset Mansesta ja pelataan RISK turnausta pitkästä aikaa.

He lähtevät torstaina ja perjantaina tulee Mansesta Kapu, Ronzu ja Arska kylään Jussiks. Huh huh vanha jengi koossa osittain.

Vielä en tiedä koska on Jussin jälkeen eka työpäivä, no se selviää pe.

Olen hirmu onnellinen kaikki on taas hieman paremmin <3



perjantai 5. kesäkuuta 2026

Kaikenlaista sattumusta

 Päivä ei todellakaan mennyt autuisasti ja onnellisesti, vaan vaikeimman kautta.

AAmu 7 lähdin suoraan vuoteesta palauttaan tyhjiä tölkkejä ja käymään kaupassa.

Ensinnäkin hakiessani varastosta sitä säkkiä, huomasin, että tölkkisäkkejä olikin 4 siis What???

Otin 2 mukaan ja aattelin, et nää viimeisimmät vois olla palautustölkkejä, eikä Viron kamaa.

No iso osa oli ei pantitonta kuitenkin ja vein ne sit kierrätykseen.

Kaupasta ostin kaikenlaista mm. Colt sytkän Mikalle, jonka myöhemmin huomasin jääneen ostoshihnalle, saan sen sieltä nimelläni noutaa joku päivä.

Kotipihasta jo lähtiessäni auto ei meinannut lähteä käyntiin ja pelkäsin sitä sammuttaa mm. kaupan pihassa ja myöhemmin bensaa ottaessa. Ja teki saman tosiaan joka kerta.

Myöhemmin ehtoosta autonkorjaajani tullessa katsomaan mikä vika autossa? Hän huomasi, että matto kytkimen alla oli liikaa siellä, eikä kytkin mennyt tarpeeksi alas. No voihan v taas :-)

Kotona soitin sitten Nordeaan ja meni monta puhelua kiroten, että yleensä sain ihmisen puhelimeen.

Poika siellä päässä oli alkuun rauhallinen ja yritti keksiä keinoja miten saada Nordean sovellus toimimaan.

Hän neuvoi minua ja tein ohjeiden mukaan, mutta aina tuli vaan, että homma ei toiminut. Lopulta hän oli yhtä hermona kuin minäkin puhelun alkaessa ja ohjasi minut käymään pankissa Hämeenlinnassa. Asia jonka kiroillen ja protestoiden otin vastaan.

Puhelun jälkeen kävin hetken tosi kuumana ja kelasin koska mulla on muka aikaa lähteä Hämeenlinnan Ma tai to klo: 10-13 välillä.

Päätin sitten kokeilla saanko S pankin siirrettyä ja se onnistui hienosti Nordean tunnuksia käyttäen, joten mietin, että kokeilen vielä kerran siirtää Nordea S pankin tunnuksia käyttäen ja se PERKELE ONNISTUI!!!! Jippiajee siis kaiken tän paskan jälkeen.

Sain kuin sainkin treenattua myös ja se meni ihan ok.

Sit vuorottelin auringon kanssa sisään ulos, kun ei paistanut, tein kaali-jauheliha sössöö, johon myöhemmin lisäsin kermaa purkin ja shirahia aimo annoksen, kyllä oli hyvää.

Ilta tv:tä ja tänään ylös ennen puolta 5 se on työpäivä.

Mielenkiintoista miten selkäkivut tänään voivat???

torstai 4. kesäkuuta 2026

Kerralla kuntoon

 Eilen oli sitten ensimmäinen päivä, kun oli menoa ja energiaa tehdä asioita.

Lähtö noin 8, olin herännyt vasta 6 pintaan. Hammaslekuun apteekin ja automaatin kautta.

Siellä ei muuta kuin hieman jotain tasoitteli ja tarkasti. Ja halusin maksaa edellisen kerran velkani ja tämän ja asia oli kunnossa.

Toivotettiin toisillemme hyvät kesälomat ja ettei hetkeen nähtäisi, siis siksi, että leegot toivottavasti nyt pysyisivät suussa.

Siitä lähdin sitten Navin avulla etsimään uuden paikan mihin olin varannut auton ilmastointi huollon. Autoasi ja löytyi melko helposti.

Olin siellä 45min. ennen kyseistä aikaa ja astelin sisään. Kysyin onko mahkuja päästä aikaisemmin sisään ja kauanko kestää ym.

Sain niin hyvää palvelua, että auto otettiin sisään melko heti ja ei kestänyt kuin hieman yli sen ajan, jolloin olisi vasta ollut minun aikani alku. Aine saatiin lisättyä ja lasku oli vaivaiset 60e, eli todella hyvä. Lisäksi oli mahkuja ootella mukavalla sohvalla juoden kahvia.

Siitä painatin sitten Puuiloon hakemaan aurinkotuolia, jotka oli tietty myyty loppuun, no ostin sitten tarpeellisuuksia, eli kissoille kaikkee.

Sit ulkoo ostin Mansikoita, ei kylläkään Suomalaisia, samoin herneitä, kummatkaan ei olleet kovin herkkuja.

Siitä päräytin varmaan yli 10v auto pesulaan ja otin 27e hohtopesun aatellen, etten enää jaksa tällä kakkakasalla ajella ja että olen laiminlyönyt yli 2v autoani suoden sille tämän.

Siitä kaahasin Lidleen ostaen sen tyhjäksi ja kassalla hirmuista kasaa pakatessani huomasin, että rahapussi jäi autoon, sitä sitten nolona hakeen, siinä ei kuitenkaan mennyt kauaa, vaan palasin maksamaan ja ostokset kassiin ja ulos.

Ukolle olin laittanut viestin aikaisemmin, onko herännyt ja oli juu, joten kerroin tilanteen ja tarviin kantoapua puolen tunnin päästä.

Kaahasin jälleen kotiin mutkaista Hauhontaustantietä kotiin.

Apuja tuli. Lepoa ja kassien purkua sitten. Ukko teki juttujaan ja sain hirveen tappelun jälkeen sen vihdoin laittaan ilmastointilaitteen makkariin, jota aloin pyytään jo ennen Mm bileitä.

Niinkuin joka vuosi ja joka vuosi hän ei sitä aikaisemmin laita ja bileiden jälkeen tulee helle ja sitten hänen kuntonsa ei ole hyvä sitä laittamaan ja seuraa hirveä tappelu.

Ja tämän hänelle myös kerroin ja myös sen, etten aio perääntyä vaatimuksessani enää päivääkään.

Itse sain päähäni rankan päivän jälkeen vielä pestä ja imuroida  auton sisältäkin, jotta vihdoin se saa arvoisensa ulkokuoren ja näin tein. Lopputulos oli todella hyvä. Auton lattialla oli varmaan 2kg hiekkaa ja lasit niin sumeat sisältä, että huh huh

Vielä pesin pyykkiä ja ilta puol 4 jälkeen oli valmista ja alettiin syömään. Söin uusia perunoita ja lohta. Mika kanaa ja riisiä.

Loppuilta meni levätessä, olin niin poikki, etten jaksanut edes aurinkoa lähteä ottamaan. Ilmastointi laitteella oli huippua ajottain viilentää makkaria. Yöllä heräilin monta kertaa, mutta nukuin hyvin.

Eilen aamulla ehdin jo tappeleen nettipankinkin kanssa.

Kuten sanoin on tosi vaikeaa saada siirrettyä sitä toiseen puhelimeen ja eilen tuli se koodi vihdoin, niin eihän se perkele onnistunut siitäkään huolimatta. 

Vaikka toimin niinkuin piti, niin turvallisuus syystä joutui vielä tekeen jonkun uudelleen ja sitten tuli taas tenät.

Nyt mun varmaan pitää soittaa sinne vitun pankkiin, mitä vihaan yli kaiken.

Tänään myös muovit kierrätykseen ja pullot / tölkit koneeseen ja loppuostokset kaupasta, ennen huomista töihin lähtöä. 

Jumpatakin pitäisi.

Sain eilen aikaiseksi myöskin tilata paskakaivojen tyhjennyksen ja hieronta ajan ensi viikolle.



maanantai 1. kesäkuuta 2026

Kultaa taikka kunniaa

 Se on maanantai ja elossa vieläkin.

Eilinen meni aurinkoa ottaen, grillaten ja illalla peliin.

Mentiinkin Kurreen katsoo, kun Kievarissa ei ollut kuulemma muuta kuin pieni tv

Oli pettymys koko Kurre, terassilla oli väkeä, mutta meidän lisäks vain 1 ihminen, joka kattoi matsia.

Tilailin Irish coffeeta, jota baarityyppi ei osannut tehdä, niin kohteliaan näsäviisaasti ohjeistin häntä sen tekemisestä baarimestari statukseni voimalla ( hävetti jälkeenpäin) 

Juotiin heidän varastonsa tyhjäksi Jagermeisterista, jonka jälkeen piti vielä ottaa Teguilaa, eli taas mentiin metsään ja kunnolla.

Aina kun mä alan hehkuttaan, et nyt tän osaan, niin meen tekeen jotain vanhan käyttäymismallin mukaan.

Luojan kiitos joku järki oli lähtee kotiin taxilla ja heräsin ihan omasta sängystä . Päivä meni oloja parannellessa ja illalla oli Suomen kultapeli ja voitettiin. Huh huh hieno homma, ohi on.

Tänään täytyy katsoa kansan juhlat tv;stä ja sit aletaankin kesälaitumille.

Onneks on vielä 4 vapaata. Chillauspäivä.