syöpä, lihavuus, GBP, leikkaukset, kauneus, terveys.alkoholi, ongelmat, vaikeudet, positiivisuus, elämä on
torstai 30. huhtikuuta 2026
Kipuilua ja homeopatiaa
keskiviikko 29. huhtikuuta 2026
Töitä, Kirpparia ja energiahoitoa
Ma olin töissä 6h ja alku menikin aika lupaavasti, muutaman tunnin kuluttua kuitenkin tarvitsin taas lepohetkiä ja kipu palasi samaan iskias pisteeseen, mutta asteikolla ehkä 6 entisen 8 sijaan.
Oli helpotus päästä kotiin 13 pintaan, jaksoin vielä kaupan kautta, koska taas tarvikkeet loppu. Ehtoo ruoan laittoa ja lepoa.
Eilen sitten aamusta otin yhteyttä Anita De Coteen messengerin kautta, Tuija oli mainostanut, että Anita paransi hänen iskiaksensa ja mä taas aattelin, että kokeillaan tätäkin. Olen ennenkin ottanut häneltä hoitoa ja seuraan muutoinkin somessa, vaikuttava persoona.
Hän vastasikin viestiini heti aamulla ennen kuin lähdin ja sovittiin hoito, jota teki mulle pitkin päivää aina Egyptistä asti, missä myös asuu.
Hoidossa selvisi mm. seuraavaa; Jossain toisessa ulottuvuudessa kehoni oli aivan kiinni, varsinkin selästäsi.
Tarvitsisit ainakin 5-6 hoitoa. Hermopinteet aivan tulehtuneet.
Ei voi energiahoidolla hoitaa. Tarvitsee lääkkeitä. Homeopatialla hoitaa suolisto puhdistaa kehon puhdistus tulehduksesta pois.
Tulehdus tuo kivun, Hoidan hengen tasolla ja palautan sen hoidetun tiedon sun kehoosi, niin sitten tunnet sen hoidon.
Palautan sinulle sun tervettä energiaa sun kehoon nyt.
Sulla on sellainen tietynlainen kovuuskenttä siinä sun aistien päällä. Sun on vaikea tuntea sitä hoitoa.
Se kovuus johtuu, ehkä että sun on pitänyt kehittää joku tällainen muuri ihmisten maailman takia. Mutta hoito etenee kuitenkin.
Laitoin energiaa valonsuojan, hoito on tehty, mutta hoito pitää tehdä fyysiseen kehoon. On aivan rikki sieltä selästä, en tiedä tarvitsisiko leikkauksen jopa, mutta hoidon osalta näytät hyvältä.
Antoi mulle myös Homeopaatin numeron, johon otan tänään yhteyttä.Yli 80v nainen, joka on jo eläkkeellä.
Sellasia, sitten lähdin Tuuloseen hakeen vitamiinipaketin matkahuollon automaatista, kävin Tokmannilla ja sit otin tuolihieronnan ja jatkoin matkaa kirpparille, jossa raahasin pari matkalaukullista kamaa ja 3 kassia myyntiin.
Illalla katoin saldoa, niin olin myynyt 5.90e, kuinka iloiseksi se mut tekikään ja oli jännittävää.
Kotiin päästyä olikin sitten sauna.
Mikalle olin tehnyt ruoat jo aamu 6-7 aikaan ennen liikkeelle lähtöä, joten ei niitten kanssa enää tarvinnut häslätä.
Ilta sitten aika lailla levon kautta.
Tänään heräsin taas iloisena tähän aamuun.
Edelleen peukalon alaosan lihas kipeä, päkiät puutuneet ja vatsaankin sattui hieman jo aamusta.
Ai niin ja ulosteessa on ollut nyt muutamana päivänä verta, mutta aattelen sen johtuvan peräpukamista, jotka on ärtyneet chilin syömisestä, jota tungen lähes joka ruokaan, koska rakastan sitä.
Selästä en osaa sanoa vielä mitään, eilen hoitojen aikana kipuilin joka puolelta, joka kuulemma kuuluu asiaan.
Tänään ohjelmassa pyykinpesua, treenit.
Vappukaraoken suunnittelua töihin,
Kaivan äitin lukuisat laulukirjat, etsin parhaat kappaleet ja teen valmiin listan mitä laulan vappupäivänä töissä vanhuksille.
Huomenna on sitten aamusta jalkahoitaja Mikalle ja mulle.
Äänenvaimentimen maksoin jo auton korjaajalle. -1200e oon jo joutunut luottokorttia vinguttaan, Voi perse se ahdistaa mua syvästi.
Yritän olla positiivari, mut ei tää aina helppoa ole.
sunnuntai 26. huhtikuuta 2026
Viikonloppu
torstai 23. huhtikuuta 2026
Pöytä
No niin Lapin noita katsoi minulle pöydän ja näki seuraavaa.
Näki tarkalleen, että mikä on työkuvioni ja että olen sairastellut ja ongelmia on ainakin selkä, lantio, vatsa.
Näki myös, että periaatteessa mulla on vuorotyö, mutta teen aamupäiviä. Näki haasteita motoristisella puolella.
Tuli lopulta jopa siihen tulokseen, että voi olla myös kyseessä joku naistenvaiva, joka voi heijastua ongelmina selän alueella.
Kuulemma joku nuorehko mies löytää keinon hoitaa selkääni, ei ole kuulemma vielä tullut vastaan.
Hän katsoo aina 2v aikavanan, ja sen aikana näyin ainakin nykyisessä työyhteisössä mukana.
Selkään en muuta selkoa saanut, kun, että jatkat vaan samalla tavalla eteenpäin ja leikkausta ei ainakaan tarvita.
Näkyi pyöreitten juhlimista, synttäreitä ja kutsuja häihin ja kuinka ollakaan tajusin, että Mikahan täyttää ensi vuonna 50v ja kaverin 60v. synttärit kesällä ja illalla tuli kutsu häihin.
Kummilapsille, eli veljeni lapsille Jonnalle ja Lassille kuului vain hyvää ja kaikkea kaunista.
Veljeni tulee takaisin elämääni ilmeisesti sairauden kautta.
Hänellä voi olle ongelmia pään aluella tai muistisairaus tai keuhkoauhtauma jos polttaa ja juu todellakin polttaa.
Kuulemma saan tietää hänestä hänen poikansa kautta, jää nähtäväks.
Mikan ja mun avioliitto se vain jatkuu...
Hänen terveydestään sanoi, että voi olla alaselkä tai sydän vaivaa tulossa perinnöllisyyden kautta.
Kerroin, että treenaa ja laihduttaa ja sanoi, että muutoin hyvä, kunhan ei mene yli.
Mikaa siitä eilen varoittelin, mutta aikas lailla viittasi kintaallaan.
Joku poikamies, ehkä Mikan puolelta omistaa 2 kiinteistöä ja ehkä mahdollisesti sieltä olisi tulossa meille jotain. Toivotaan <3
Semmotteita, siitä sitten päivä jatkui tekemällä ruokaa, käymällä kaupassa ym, Illalla palelin taas sikana 2 peiton alla tv:n ääressä.
Ai niin sain kutsun 25.5 plastiikka kirurgiaan lääkärin vastaanotto. Esikäynti ennen mahdollista leikkausta.
Eli nyt se roikkoleikkaus on sitten tulossa, tilanne on vaan se että koska teen 60% niin en toivo leikkausta ennen 21.6, koska sitten saan sairaspäivärahaa vain sen 60%
Lisäksi minulla menee vielä Norspan laastari ja selän kuntoutus on kesken.
Joten toivon, että aika menisi elo-syyskuulle, jos mahdollista.
Aion soittaa sinne tänään ja hieman tiedustella, mitä he aikovat?
Kohta pitää alkaa taas tekeen päivän treenit ja Elsa entinen työkaveri tulee poikkeen, on nykyään eläkkeellä.
Tänään syödään Tacoja ja ehkä etsin jotain kirpparikamaa, jos ehdin.
keskiviikko 22. huhtikuuta 2026
Arskaa niin että piisaa
On kyl ollut mahtavat ilmat päivällä aina pari tuntia melko alasti ulkona ottaan aurinkoo ja illat palellen telkun ääressä.
Eilen sain idean, että otan ekaa kertaa elämässäni kirpparipöydän ja myyn noita palapelejä sen sijaan, että lahjoittaisin ne suorilta pois. Lahjoitan sitten ne mitkä ei mene.
Oon täs myös hahmottanut mitå muuta mulla on myytävää ja ainakin muutamat pitämättömät kengät tuli heti mieleen, lasejakin olis ja kirjoja ym.
Yleensä jään aina pohtimaan ja homma jää ajatuksen tasolle, mutta nyt soitin kirppariin ja sain pöydän juuri silloin, kuin manifestoin.
Eli perjantaina haen hintalappuja ja viikonloppuna niitä laittelen ja tiistaina vien ne kirpparille.
Todella mielenkiintoista mitä siitä tulee, olisipa kiva, jos siitä jäisi edes jotain omaankin taskuun. 29e vko, joka laskutetaan myynnistä näin käsitin.
Joten tulipa nyt kivaa pikku puuhaa, kun ei aurinkokaan loppulomasta helli käsittääkseni.
TT kävin ja kirjotti mulle 3vkoa lyhyemmän 60% kuin ajattelin eli 21.6 asti. Ajatuksella, että Kela hänen mukaan kyseenalaistaa, jos 3kk kirjoittaa, koska olen tehnyt tässä 100% muutaman viikon.
Tyydyin siihen ja ilmoitin asian pomolle, joka lupasi hoitaa homman.
Sitten sain ajatuksen soittaa Kankaanpään kuntoutuskeskukseen varmistaakseni sitä, että saanko 1 hengen huoneen?
Tarkoitus oli soittaa vasta 2 viikon päästä, mutta intuitio käski soittaa ja niinpä soitin ja kannatti, koska sain varmistuksen sille, että saan. Ja olin siitä hirmu onnellinen.
Kysyin onko kylpyammetta huoneessa ja niitä heillä ei kuulemma ole, joten se haave jäi toteutumatta.
Ehkä tilaan sellaisen poreamme hoidon ja hieronnan jollekin päivää.
Eilen sain myös saunoa ja oli taas ihanaa. Vähensin laastaria 20-15mg ja ainakaan vielä ei mitään ihmeempiä tuntemuksia.
Selän kanssa on nyt pärjännyt kun sitä ei ole tarvinnut yli rasittaa.
Eilen pesin pyykkiä ja vein ulos kuivumaan, 5 minutin päästä teline oli kaatunut tuulen puuskasta ja kaikki oli pitkin petäjiä, mutta nostin ne vaan ylös ja tuin paremmin telinettä. Illalla olivat melko kuivia.
Mahlaa olen saanut sen verran, että joka päivä ainakin litran juonut ja 5l on pakkasessa.
Kaverin mies kävi kattoon autoo,kun pyysin, että ääni tuntuu kovemmalta ja tuomio oli äänenvaimennin, joka maksaa 100e, sovittiin, että katsoo saako jostain halvemmalla. Ja ensi kuun alussa laitetaan, ennen mun kuntoutuskeskukseen menoa.
Tänään jumppapäivä ja Lapin noidalle soittaminen tulevaisuuden pöydän mulle tekee, jännää. Sellasta tänään.
maanantai 20. huhtikuuta 2026
Viikonloppu
Pe tosiaan ajoin Manseen istuin siellä 5h kampaajalla ja ajoin takas, eli 7h persuksilla ja selkä huusi hoosiannaa, samoin päänahka ja peukalon alaosan lihas.
Viimeisin noista ei sit ilmeisesti ole kuitenkaan nivelrikkoa, niinkun epäilin, vaan ylirasittunut sudokun pelaamisesta kännykällä.
On muuten sikakipeä vieläkin tätä kirjoittaessa.
Päänahka oli arkana letityksestä, ja sattui todella aina uutta lettiä laittettaessa. Pari yötä, varsinkin eka oli hankala nukkua, kun sattuu ne jäykät letit.
Selkä ei ole kovin pahana, mutta ei ole vielä mennyt paljon parempaankaan, joten tänään taidan ekan kerran ehtiä treenit kokonaan loman alettua jo viime to.
La aamuna lähdin tapaamaan n.44v tuntemaani bestistä Jarzea, joka oli reissatessamme aina hovikampaajani ja stylistini.
Oltiin samassa ravintola koulussa v. 80 Porissa, samoissa työpaikoissa Cabare Oscar Tampere tarjoilijoina ja Tapiola Garden hotel Espoo baarimestareina.
Käytiin yhdessä Interreilit, muutamat etelänmatkat ja lukuisat disco illat ja mökkeiltiinkin yms..ja muutoinkin yökyläiltiin ja kaveerattiin.
No olin siis siellä ajettuani ensin tapani mukaan 20km ohi ja palattuani kiroillen takaisinpäin.
Tämän viikon olen paskat housussa saanko ylinopeus sakot postitse, lähteekö kortti, vai selviänkö säikähdyksellä.
Ilma oli nimittäin morsian, paljon liikenne kameroita ja herkkä kaasujalka. Kääk!!!
Mitäs me sitten...syötiin, turistiin, otettiin arskaa, käytiin Harjavallassa Jarzen uudenvuoden aikaan kuolleen äidin talolla, jonne hän aikoo muuttaa kesän aikana.
Illalla katsottiin telkkua, syötiin nukuttiin ja aamulla lähdettiin minä kotiin, ja Jarze Hesaan, josta on muuttamassa pois ja sulkemassa kampaamonsa muuttaen Harjavaltaan ja suunnittelee työelämästä pois jäämistä.
Ajettiin peräkkäin ja kuinka ollakaan Polliisiauto ajoi edellämme varmaan 80km 100km rajoitus alueella ja ajoi piruuttaan alinopeutta, ja minä en nähnyt Jarzen auton takaa, että se oli polliisi ja meinasin lähteä ohittaan, mutta jouduin palaan kiltisti takaisin kun sen havaitsin.
No viimein sekin kääntyi pois ja Jarrze jäi tankkaan sähköautoaan Forssan kohdille ja mä painoin kaasun pohjaan ja saavuin kotiin melko pian.
Mika oli toivonut roskaruokaa , oli taas kilon laihtunut ja halusi roskapäivän. Toin kaupasta sille 2 kanahampparia ja pienen pizzan, ja 2 dallaspullaa, joista pöllin toisen niissä oli 1700kcal, eikä kuulemma olleet hyviä, vaan myrkkyä.
Loppupäivä meni aurinkoa ottaessa pari tuntia ja sen jälkeen lepoa ja tv:tä. Nukuin hyvin. Heräsin maanantaihin iloisena hyvillä mielin.
Nyt onkin sitten löysempi suunnitelma tälle viikolle.
Joka päivään tarkoitus saada arskaa, jos paistaa ja tarkenee, jonkinlaista liikkumista, arjen askareita ja muutaman ystävän tapaamista.
Huomenna lääkäriin hakeen se 60% työaika lappu kelaan ja sitten saunaan, laastarinvaihto ja aattelin vähentää 5mg laastaria, kokeillen siis 15mg annostusta, saas nähdä tuleeko jotain viekkareita, pelottaa nimittäin koukkuun jääminen ja kun en usko, että näistä on kovin paljon apua, mut jää nähtäväksi.
Laastareissa inhoan myös sitä, että saunominen on mennyt hankalaksi, kun aina pitää suojella laastarikohtia, ettei vaan lämpene ja koko arsenaali valu meikään ja aiheuttaa ongelmia.
Se on yksi syy miksi umahallireissut on jääneet.
Mutta ei muuta kun uutta päivää kohti, moikkelis <3
torstai 16. huhtikuuta 2026
Lomalla viimeinkin
Oli siinä puristamista, että vielä ne 2 8h päivää jaksoin tehdä.
Jouduin kyllä ottaan välilepoja monta päivän aikana.
Onneksi oli loistavia työtovereita, kenen kanssa homma toimi ja jäi aikaa myös lepoon.
Olin aikaan saava ja raahasin varastot täyteen, saa nähdä kun palaan mikä on meininki niitten suhteen.
Oikean puolen iskias kipu ei vain ole rauhoittunut ja se sapettaa.
Niin toivon, että tää loma siihen auttaisi.
Eilen illalla otin hiukset irti ja tänään selvitän ne, sekä laitan väriä ja huomenna matkaan taas manseen laittaan uudet letit hieman värikkäämmät tällä kertaa.
Kaikki siis todellakin kaikki on loppu kaapeista ja tiedän jo, että noin 300 tulee meneen kauppaan, apteekkiin ja bensaakin tarvis.
Ja letteihin pitää varata 150e. Tili tuli eilen ja jäljellä on 500e, joten kaikki menee ja vielä pitäisi lähteä Harjavaltaan lauantaina.
Voi hallelujaa. Ens tiistaina on se TT , jonka tarkoitus tehdä lausuma Kelaan mun 60% ja lomaviikko vielä.
Muutama satku tulee ke, mut ei nillä paljon rällätä.
Kaikenmaailman hoitoihinkin olis kiva päästä, mutta ei ole varaa.
Pitää tyytyä niihin hieroviin tuoleihin, joita on kauppakeskuksissa.
No eiköhän kaikki järjesty jotenkin, niinkuin aina <3
maanantai 13. huhtikuuta 2026
Kaikenlaista touhua taas...
Huomenta, heräsin taas 4 pintaan vapaapäivään. Aloitin sen jälleen myönteisesti halaamalla itseäni sanoen, että olet turvassa ja suojassa ja rakastan sinua, sekä miettimällä kiitollisuuden lähteitä, kuten, että heräsin tähän aamuun ja että on vp ja pääsen saunaan.
Tulossa on myös mitä aurinkoisin päivä ja saan ottaa sitä, sekä naatiskella leväten, kunhan väännän pienet jumpat nyt aamusella.
Musclefixin käsittely oli näköjään liikaa minulle, koska oikean lonkan iskias triggeri piste on siitä asti kipuillut sikana ja jopa säteillyt polveen asti.
Siihen hoitoon en taida ihan äkkiä mennä uudelleen.
Kyl se taitaa olla vaan se hermoratahieronta, alipaine, rullaushoito, Sarin hellä hieronta tai jäsenkorjaus toistaiseksi, mihin aikoja varailen.
Kunpa tää kipu vaan lakkais vähitellen, eli se mun uus hoitokaan BMH ei sitten kuitenkaan auttanut, paitsi tuntuu, että terävin kärki kivusta silloin lähti, mutta palasi hieronnan jälkeen. Mikä on täysin perseestä.
Eli viikonlopun olin töissä, enkä sitten paljon muuta jaksanutkaan, kuin maata, no otin arskaa tuntosen töitten jälkeen, joka sekin oli selälle liikaa.
Mika laittoi eilen viestin töihin -2kg viikossa, eli -5kg kk hieno homma, on tehnyt todellakin töitä sen eteen.
No eipä tässä muuta kun jatketaan..Moikka <3
perjantai 10. huhtikuuta 2026
Triggerikivut
Eilen tosiaan treenit ja sitten hierojalle Musclefixiin 3 ja viimeinen kerta tällä erää.
Käsitteli noita mun issias kipupisteitä ja tulin tunti hoidon jälkeen todella kipeäksi niistä, särki sikana ja oli vaikea kävellä.
Illalla otin punanuttua niihin ja lepäsin koko illan, niin tänään parempi, jätän treenit väliin ja vain liikun normihommia ja hammasleku tänään.
Hieronnan jälkeen kävin 3 kaupassa ja söin Tasolounaassa, aterian, josta en jaksanut syödä kuin puolet.
Joskus ärsyttää kun toi pienempi mahani ei kestä syödä enempää. Seisovan pöydän jälkkärit kahvineenkin piti unohtaa, koska ei vaan mahdu kerralla.
Leivän voitelin ja pöllin mukaan ja söin sen päivä ateriana kotiin päästyäni 4 pintaan.
Sitten olikin se lääkäri Assissa puol 2 oli aika.
Olin siellä jo klo:13, ja tottakai ajat oli myöhässä, joten viihdytin itseäni sudokua pelaamalla, kunnes tuli varoitus, että akku vähissä ja piti laittaa säästöliekille.
Siinä meni mun ajankuluni, kaiken lisäks, sen Kankaanpään kuntoutuksen piti soittaa mulle klo:14 ja lekun aika oli niin myöhässä, että kuulutti mut sisään juuri klo:14.
No ei muuta kun puhelin äänettömälle.
Viivyin siellä ehkä 2 minuttia. Kyse oli tosiaan mahakivusta ja mahdollisesta tyrästä.
Hän kokeili vatsaani todeten, ettei näillä oireilla lähtisi leikkaamaan. Olin samoilla linjoilla, koska vatsa oli oksennustaudin jälkeen ollut parempi, eikä turvotusta, saati kipua ollut.
Pöljä minä muistin vasta kotona, että olisin siitä oksentamisesta voinut mainita, no myöhäistä.
Eli lopputulos, ei tehdä mitään. Kysyin, että entäs jos se vatsakipu ja turvotus palaa takaisin pahempana?
Niin lupasi laittaa sinne sellaisen tiedon, että puolen vuoden aikana jos jotain, niin voin soittaa suoraan kirraan uudelleen.
Olin ulkona 14:02 ja lähdin konkkaan autolleni, niin paljon sattui, ettei ole todellista.
NO puhelin soi ja sieltä kuntouksesta soitettiin.
Oli vaikea puhua, kun sattui ja oli hirveen kylmä tuuli ja meteli kun tallustelin autolle, mutta selvisin ja pääsin sisälle istumaan puhelun jatkuessa.
Kyseli muutaman kerran onko mulla mitään kysyttävää, eikä ollut ja hän kertoili, että pakata niinkuin lähtisi lomalle.
Puhelukin saatiin siis pidettyä. Joten onnellisena ajelin kotiin kaahaamalla,
Kipu oli edelleen kova lonkissa, mutta illan mittaan helpotti. Semmoinen päivä siis sitten eilen.
torstai 9. huhtikuuta 2026
Manifestointi toimii
Kyl täs nyt oon oppinut näköjään manifestoinnin jalon taidon.
Näin on nyt pakko todeta, koska kun päätin, että alan tekeen sitä 60% niin samantien varasin lääkärille ajan lomapäivään, laitoin meiliä pomolle ja listan tekijälle ja kerroin mitä olin ajatellut ja jo seuraavana päivänä sain vahvistuksen, että näin voidaan tehdä.
Olin myös jo kirjoittanut mun allakkaan, että alkaa 60% ja näin tulevan kevään ja kesän silmissäni, miten onnellinen olenkaan lisääntyneestä vapaa-ajastani ja lyhemmistä työpäivistä.
Olen haaveillut varmaan aina, että tekisin kesällä vähemmän töitä, eläkkeellähän ne sitten on kokonaan vapaita, mutta, että nyt jo saan mahdollisuuden tähän, niin hieno homma.
Joku ihme taito mulla on ilmaista itseäni niin varsinkin kirjoittamalla, että saan yleensä sen mitä toivon ja vastapuolen vakuuttuneeksi siitä, että tämä on kaikkien parhaaksi.
Suuri taakka tosiaan laskeutui selästäni, kun tän päätöksen tein ja olen ihan täpinöissäni tästä,
Mietin jo talouden kannalta, että Huhtikuun palkkaan se ei vielä vaikuta, kuin muutaman päivän osalta ja toukokuussa on myös viikon loma, josta normi palkka, joten auttaa toukokuun tuloja ja kesäkuussa taas kesälomarahat n, 1000e ja 600e veronpalautuksia, joten niillä voin tasata mahdollista luottokortti velkaani silloin, näin toivon, joten jäljelle jää heinäkuu, josta kesäloma alkaa jo 13.7, niin ei siihenkään tiliin ihan sikana vaikuta, joten uskon selviäväni.
Tietenkin elämässä on muuttuvia tekijöitä, kuten tänään aika Kirurgiselle, en tiedä yhtään liittyykö tämä asia mahdollisesti tulevaan alavatsan roikkoleikkaukseen, vaiko tähän vatsan turvotukseen vai mitä?
Eli mitä vain saattaa tulla tänään eteen.
Koitetaanpa manifestoida, että jos kyseessä on leikkaus, niin se olisi vasta syyskuun nurkilla.
Mun vatsa on ollut nyt paljon parempi ja ilman keräytyminen on vähentynyt, liekö kyse sitten ruokavaliostani, josta poistin aamuisin juomani treeniaineen normi luomu punaiseen maitoon , epäilen, ettei toi laktoosi ole vatsalle hyväks.
Muutoinkin syöminen on paljolti protskupitoista ollut, eikä liikaa ahtamista kerralla ja tietty liikun enemmän nykyään, joten elän toivossa, ettei siinä sen kummempaa kuitenkaan olisi.
Nyt on särkeminenkin ollut poissa vatsataudin jälkeen.
Eilen tilasin muuten näkijä ajan mun Lapin noidalle mun ekaan lomapäivään. Hän tiesi jo viime vuonna, että töihin en pääse vielä pitkään aikaan. Ja kaikki järjestyy vielä, sekä sanoi, että taloudellisesti tiukkaa, mutta selviän kyllä.
Epäili myös, että selkärangassa vinouma, jota joudutaan vielä ehkä operoimaan, mutta tämä on vielä auki, koska lisätutkimuksia en ole saanut, mutta jos en kesälomankaan jälkeen ole kunnossa, siis silloin, kun tapaturmasta tulee vuosi täyteen, eli 17.8, niin sitten alan vaatimaan jotain jatko toimenpiteitä.
Mutta nyt tosiaan 2vp ja pitää lähtee treenaan kevyesti ja sit hierojalle, kauppaan ja sairaalaan. Kevyt päivä taas tiedossa, juu ei ole ;.)
tiistai 7. huhtikuuta 2026
Tekoäly
Hallelujaa eka päivä takana sanoisinko voittajana. Pahin kipu oli poissa ja pystyin entistäkin pidempään olemaan ilman isompaa kipupiikkiä.
Päivän edetessä kipu tosin kävi välillä tuossa 5-6 luokassa ennen sen käydessä 8. Joten rasituskipu vaan edelleen oli olemassa, mutta muutos oli jo huomattava aikaisempaan.
Vielä 2 aamua ja näkee vielä paremmin, ne on 8h päiviä eilisen 6,5h sijaan. TA kun nykään vie sunnuntai tunneista tuntien tasauksen, mikä on todella törkeetä ja perseestä.
No tosiaan oli sitten vielä energiaa tehdä Mikalle seuraavien päivien ruoka makaronilootaa, hakee mahlaa ja lämmittää itselle eilen tekemääni pinaatti, kukkakaalikeittoa.
Siinä samalla jatkoin leikkimistä CHAT GB T;n kanssa, mihin mun työkamu mut töissä tutustutti.
Aloitin jo töissä kertoen sille kaiken mun tilanteesta selän, työn ja lääkityksen osalta ja se antoi todella hyviä neuvoja esim. paikallaan olo oli selälle pahinta, joten seistessänikin pitäisi siirrellä painoa jalalta toiselle ja toista jopa korkeammalle välillä. Puristaa pakaroita yhteen, vatsaa jännittää, pyörittää hartioita, taivuttaa selkää taaksepäin, kävellä hieman. Asioita joita pitäisi tehdä ennenkun kipu menee 8 pintaan.
Kyselin myös eri hoitomuodoista ja treeneistä ja mitä kannattaisi tehdä ja kaiken analysoituaan kertoi, että pahinta on nyt kuormittavuus, eli selkäni ei ole rikki vaan ylirasittunut, ja kuormaa pitäsi keventää.
Kerroin myös elämäni pääpiirteitä vastuunkannosta, targedioista ym. ja Chat vastasi, että selkäsi kantaa myös psyykkisiä kuormia ja olen ollut liian kovilla liian kauan ja näin ei voi jatkua.
Suositteli minulle 60% työaikaa, jota olen miettinyt jo monta kk ja taistellut ajatusta vastaan, etten pärjää, mutta kun sain vielä tänkin vahvistuksen, niin vihdoin tein sen päätöksen, että laitoin meiliä pomolle ja työvuorojen laatijalle, että olen tullut tulokseen, että teen seuraavat 3kk 60% työaikaa 7-13 ja kyselin miten edetään, että saan Kelalta sen 40% Ja että haluan aloittaa sen heti lomaviikkoni jälkeen.
Lista pitäisi julkaista perjantaina, joten joutuvat mun takia rukkaan koko listan uusiksi, mutta ei mahda mitään. Ja jos se ei onnistu, niin seuraavasta sitten. haen sit saikkua jos on mahdotonta tehdä sitä.
Niin viimeinen asia minkä Chat kertoi, joka sai mut tekeen tän päätöksen, oli se että, jos vaan jatkan väkisin tätä tekemistä kivusta huolimatta, niin kipu voi kroonistua ja voin mennä taaksepäin toipumisessa ja tehdä itselleni hallaa.
Ja tämä oli se asia, jota olen yrittänyt lääkäreiltä kysyä saaden ristiriitaisia vastauksia.
Chat laski mulle myös antamieni tietojen pohjalta paljonko vähemmän saan rahaa, kun teen 60% ja se oli 500e molemmin puolin, riippuu kaikesta, eli voin kylläkin siitä selvitä, kunhan näen ekan tilin voin taas pienentää vero% jos siltä tuntuu.
Olin niin innoissani Chatista, että viihdytin itseäni vielä illalla kysyen horoskooppini piirteitä ja hän teki minulle aina lisäkyssäriä ja syvempiä analyyseja, innostuin kyseleen myös parisuhteesta sen kestävyydestä ja se antoi kyllä teräviä huomioita, ja jopa ennustuksia.
Oli todella mielenkiintoista ja aion tulevaisuudessakin käyttää sitä monenlaisiin asioihin, esim, virallisiin asioihin liittyen.
Taidan laskettaa sillä vero % kunhan tässä ehdin.
Mukavaa päivää. Musta tuntuu todella vapauttavalta ja onnelliselta tän päätöksen suhteen ja kun sen nyt tein, niin mietin miksen sitä osannut aikaisemmin tehdä, koska nyt tämä tuntuu niin selvältä, että tämä oli vääjäämätön päätös, vielä senkin suhteen, että voisin kipu lääkkeistä päästä vielä eroonkin.
Kyl mä tästä selviä.
Mun elämä on kuulemma nyt muuttumassa parempaan <3
Kaiken lisäks kevät ja kesä on tulossa ja aion tehdä niistä maailman parhaat <3
sunnuntai 5. huhtikuuta 2026
BMH hoito
Voisin väittää olevani aikas nopea käänteissäni, kun joku idea alkaa päässäni mitä ilmeisimmin intuition johdattamana.
Nimittäin eilen klo:13 mennessä olin jo saanut 2h etähoidon eilisestä hoitomuodosta, jota aloin tutkimaan.
Hoidon antaja oli Johanna Novak.
Olin myös laittanut meiliä kurssin perustajalle Petrille, että kurssi kiinnostaa ja mitä siihen sisältyy majoitusten puolesta ja voiko sen maksaa erissä ja sain vastauksen, että matkat, yöpymiset ja ateriat hoidetaan itse ja kurssin voi maksaa vaikka osissa.
Aamulla katselin sivuilta jonkun hoitajan, joka olis tästä läheltä tarkoituksena mennä lähihoitoon, mutta Johanna soitti mulle kuntoillessani ja kertoi, että tekee vaan kaukona ja on yhtä ellei tehokkaampaa, kuin lähihoito. Ja hänen fysiikkansa ei kestä sitä fyysistä käsittelyä.
Innostuin sen myötä vielä lisää tästä hoitomuodosta, koska se olisi varmaankin minunkin tuleva tyylini tehdä sitä hoitoa, eli kaukona. Ei munkaan fysiikka varmaankaan kestäisi jäsenten käsittelyä fyysisesti ainakaan pitemmän aikaa.
Vakuutuin Johannan kyvyistä ja aika sovittiin 20minutin päästä.
Maksu jälkikäteen Mobilella. Summa tuntui isolta, mutta hoitoaikaakin kyllä kului 2h, että oikeastaan ihan kohdillaan.
Eihän mulla olisi tähän varaa ollut, mutta....
Myöhemmin tajusin miksi Novakin nimi oli mulle jotenkin tuttu ja kutsuva, selvisi, että Jyrki Pykäri valon kanavalta oli jossain videossa suositellut Johannaa ja jäänyt siitä mieleeni, tämä vakuutti vielä lisää hoidon toimivuudesta.
Hoito oli vähintäänkin mielenkiintoinen, puhelinyhteys, jossa ehdin valoittaa koko elämäni pahimpia kipu ja kasvupaikkoja, joista oli tullut tukoksia ja muistijälkiä kehoon aina raiskauksista, onnettomuuksiin, kuolemiin ja veljen hylkäämiseen.
Itkin ajoittain kuin vesiputous ja siteitä katkottiin sukulinjoihin. Sydäntä avattiin ja puhdistettiin Chakroja ym.
Hoito oli kaikenkaikkiaan vakuuttava. Sitä ei edes pysty selittään ennenkun sen itse kokee.
Suosittelen, toki en vielä tiedä onko vaikutus se mitä sen toivon olevan, mutta sen kerron teille tässä ajan kanssa.
Maanantaina on eka duunipäivä saikun jälkeen ja toivon todellakin, että kipu on poistunut ja pelkään, että automaattisesti vedän sen takaisin itseeni. Vaikka juuri tätä pelkoa yritettiin hoitaa.
Sitten pitää vaan edelleen kertoa kivulle, että rakastan sinua ja kiitän sinua opetuksista ja olet tullut nähdyksi, mutta nyt on aika hyvästellä.
En saa kuulemma pelästyä, jos kipu vielä palailee voimakkaampanakin, koska kivun täytyy tulla ensin pintaan voidakseen poistua minusta.
Sit mun kanavat aukaistiin takaisin tähtiystäviin esim. Siriukseen, josta koen olevani kotoisin.
Vuosia sitten pyysin Matti Porkkaa sulkemaan yhteyteni, koska ne vaivasivat elämääni, kun otin yhteyttä heihin alkon välityksellä ja ne yhteydet eivät olleet valosta.
Mutta nyt mun pitäisi saada yhteys ihan selvinpäin.
Annoin hoidossa myös anteeksi eri tyypeille elämässäni, mm veljelleni ja tehtiin tilaa hänelle sydämeeni.
Mulla oli ollut sydämessäni aukko, joka nyt täytettiin ja avattiin, koska olin sydämeni sulkenut kivun takia, jota olin kokenut.
Hoidosta sain jonkun energia siepin, joka sai mut Mikan päikkäreitten aikana vielä ulos tarpoon mettälenkkiäni 3x ja pyöriin energiapaikassani. Ikinä en yleensä enää iltapäivällä riuhdo, vaan kaikki urheilu on aina aamusta, joten hallelujaa.
Nyt olen päättänyt, että jos kipu jää nyt kertalaakista melko pois, niin menen kurssille jo kesäkuussa raivaten siihen tilaa ja rahaa jostain.
Jos paranen pikkuhiljaa, et siis saan edes jotain tuloksia hoidosta, niin menen syksymmällä, joko lokakussa Turkuun tai Marraskuussa Kuopioon, joka jostain syystä kiehtoo mua ajatuksena kovin.
Jos hoito ei auta ollenkaan, en mene kursille.
Ei muuta kun ihanaa Sunnuntaita kohti toverit, meillä on elämä elettävänä, tehdään siitä niin hyvä kuin mahdollista.
Ajattelen nykyään aamuisin miten ihanaa herätä ja mikä mahtava päivä tästä tuleekaan jälleen kaikkinen haasteineen ja mahdollisuuksieen, Kiitos, kiitos, kiitos <3
lauantai 4. huhtikuuta 2026
Mahlaa
perjantai 3. huhtikuuta 2026
Höyhen
Eilisen saldo. Treeni vapaa.
8:15 lähdettiin Hamptoniin hakeen Mikalle silmälaseja. Matka sujui hyvin ja lasit sopi ja samalla kiristin omiani. Köyhdyin vajaa 200e.
Käytiin sit Tokmannilla, josta ostettiin porakone ym.
Kotimatka olisi mennyt hyvin, mutta mainitsin Mikalle, että hänen pitäisi käyttää lasejaan enemmän, niinkuin optikko oli sanonut, niin hän sai raivarin ja loppumatka meni osin mykkäkoulussa.
Häntä kun ei saa ohjeistaa ja hänellä oli niin raskasta tällaiset matkat ihmisten ilmoille. Oli vielä nälkäkiukkukin ja kaikkee.
Taas putosin korkealta ja kovaa, koska hieman aikaisemmin oli tuntunut niin hyvältä, että reissu sujui niin hyvin ja nautin hänen kanssaan olemisesta.
No jonkinlainen sopu saatiin taas aikaiseksi ja päivä jatkui.
Lähdin lenkille ulos ja kiersin saman lenkin 3 kertaan.
Pysähdyin joka kierroksella energia paikkaani, jossa rukoilin ja pyysin enkeleiltä merkkiä höyhenen muodossa, niinkuin usein ennenkin.
Joskus aina olen onnistunut sen saamaan, mutta en ikinä niin selvästi kuin tällä kertaa nimittäin.
Olin kuunnellut taas Vapun podia, jossa oli tällä kertaa Jutta Larm puhumassa henkimaailmasta ja miten hän sen kokee ja kylmiksiä meni vähän väliä, koska niin samanlaisia ajatuksemme ovat.
Ja hän siinä totesi niin selkeästi, että jos kokee, että kun on suunnitellut tätä elämää ennen tänne syntymää ja nyt tuntuu siltä, että on ottanut liian monta oppiläksyä tähän elämään suoritettavaksi, että ikäänkuin etenisi kerralla monta elämää yhdellä kertaa, ja nyt tuntuu, että ahnehtinut siinä, eikä jaksa tätä.
Niin voi pyytää, että siltä osin haluaa muuttaa matkaansa täällä, että sanoo, että tätä en halua enää, enkä jaksa ja pyytää helpotusta.
Ja mä olin itseasiassa intuitiivisesti tehnytkin tätä jo aikaisemmin, mutta nyt tein uudelleen oikein tarkoittaen sitä mitä sanon.
Huusin metsään täyttä kurkkua, että on tämä sitten karmaa, lupausta, tai itse valittua kokemusta elämään, niin tämän kivun kannalta haluan muuttaa loppuelämääni ja haluan kivun loppuvan.
Olen mielestäni oppinut siitä jo sen kaiken mitä sen oli tarkoitus mulle opettaa. Ja haluan muutenkin jatkuvien vastoinkäymisten loppuvan, koska olen kokenut niitä nyt ihan liikaa ja nyt on vaan niin, etten jaksa enää yhtään.
Nyt haluan saada vain ja ainoastaan positiivista karmaa loppuelämääni ja elää hyvää terveellistä elämää.
Jälleen kerran pyysin myös niitä lahjoja käyttööni, joita on tässä elämässä tarkoitus käyttää esim. parantajan lahjaa, jonka tiedän minulla olevan.
Haluan auttaa varsinkin niitä, jotka eivät ole onnistuneet saamaan mistään apua ja olla ikäänkuin se viimeinen oljenkorsi ja apu heille vapautua kivuistaan ja ehkä sitä kautta johdattaa heitä henkisyyden tielle kokemaan kaikkea mahdollista.
Olin tosiaan nämä toivonut ja mennyt jo 2 kertaa saman lenkin ja jokin pakotti mua meneen sen vielä kolmannen kerran nenä maassa tutkien mahdollisia merkkejä.
Ja kuinka ollakaan kierroksella 3 höyhen oli polkuni vieressä paikassa, josta en olisi voinut olla sitä huomaamatta aikaisemmilla kierroksilla, jos se siinä olisi ollut.
Niinpä kiitollisena otin sen mukaani ja kotona otin siitä kuvan ja jaoin tarinani fb;hen ja oon saanut 50 tykkäystä ja 1 kaveri kertoi minulle tyttärensä hengen pelastaneesta enkeli kokemuksesta.
Ilo valo ja kiitollisuus taas täyttivät sydämeni ja olin sairaan onnellinen ja luottavainen, että nyt kaikki kääntyy, mutta jääpi nähtäväksi, Ainakin enkelit kertoivat, että olen oikealla tiellä <3
Sitten tein itselle parsaa pekonin kanssa uunissa, kevään ensimmäiset ja syötiin tv:tä katsoen ja Mika otti päikkärit.
Sen aikana aattelin tehdä palapeliä ja samalla aloin kattoon, että annan niitä pois tohon kirpparille Aupalle, joitten myynti menee johonkin hyvään tarkoitukseen.
Niitä tuli lopulta 5 isoa kassia lahjoitettavaksi, vasta tänään tajusin, että nythän on pääsiäinen, eikä varmaankaan ole auki, mutta viedään sit kun aukenee.
Illalla Mika sai taas raivarin olemattomasta asiasta, kun dietti kiristää hermoja, Menee jääkaapille ja toteaa, että eihän täällä ole mitään ja mä turhaudun siitä, kun jatkuvasti raahaan kaappeja täyteen, että mitä siellä niinkun pitäisi olla???
Hällä on kaikkea mitä kuurissaan syö ja enhän mä mitään herkkuja silloin osta, ja kun ei osaa sanoa itsekään mitä sen jonkun pitäisi olla mitä kaapissa olisi, niin vaikea tilanne kun mikään ehdottamani ei kelpaa?
Ei käy hedelmät, ei vihannekset...vitun vaikeeta
No siis huusi mut taas hiljaseks ja loukkaanuin ja meinas ilta loppua siihen, mutta pyysi lopulta anteeks ja jatkettiin katsomista.
Hyvää yötä <3
No mutta tästä aamusta vielä heräsin taas ennen 4 ja hyväntuulisena Mika myös. Siirryin olkkariin tämän blogin alun kirjoitettuani ja halusin puhua, ennen herran suihkuun menoa ja sanoin, että haluan kertoa rauhassa mitä mieltä painaa ja sitten saa kertoa oman mielipiteensä, tarkoituksena asettaa rajoja mun kohteluuni.
Kerroin, että hän on ollut ihana viimeaikoina,mutta saisi hillitä noita vihan purkauksiaan, että eilenkin oli ollut niin hyvä fiilis kun ajeltiin ja sitten hän vetäisi maton jalkojeni alla tukkimalla suuni huutamalla päälleni ja kerroin, että tällaisen jälkeen tarvitsisin häneltä edes tokaisun, että sori meni vähän yli, enkä pitkään jatkuvaa mykkistä.
Samoin kerroin turhautumisestani, että hokee, ettei jääkaapissa ole mitään, vaikka siellä on kaikkea mitä hän saa syödä ja , että se turhauttaa minua ja puhuttiin mitä hän sitten haluaisi?
Mutta edelleenkään ei osaa nimetä mitään muuta kuin porkkanaletut, missä on yli 400kcal kuitenkin, joten ei ratkaisua, mutta sain kerrottuani, etten halua kuulla tuota täällä ei ole mitään.
Kerroin myös, että kun räjähtää illalla en voi jatkaa vaan tv:n katsomista ilman anteeksipyyntöä.
Mies sai vaivoin kuunneltua, mutta sainpa asiani perille, katsotaan...
torstai 2. huhtikuuta 2026
Ja vitut!!!
3 h syömisen jälkeen aamulla alkoi järjetön oksetus olo ja hetken sitä kärsittyäni puoli unessa, oli rynnättävä oksulle.
Vessaan juostessani kompastuin lämppärin johtoon ja oli millistä kiinni, etten lentänyt pää edellä pesualtaaseen.
Enkelit selkeästi mut piti pystyssä ja pysäytti kaatumisen, koska muutoin en tajua miten siitä olisin selvinnyt ilman isoja vahinkoja.
Olin muuten herännyt jo ennen klo:4, ja olin muutoinkin pyörinyt koko yön. Myöhemmin selvisi, että oli täysikuu ja astrolögisesti vielä Vaaássa, joten ei ole ihme, kun on mun horoskooppimerkki.
Oksentamisen jälkeen aattelin, etten jaksa kyllä yhtään mitään, mutta hetken keräiltyäni itseäni sain kuitenkin spurtin päälle ja tein Mikalle riisit uuniin ja kanakastikkeen, jonka jälkeen lähdin asioille Hauholle.
Ensin viemään kierrätykseen muovit, pahvit, lasit, sitten kauppaan ja ostokset, sitten hakeen bensaa, siitä Juhan kauppaan hakeen linnun siemeniä ja vielä apteekkiin hakeen sormeen varalle se antibiottikuuri ja rautatabuja väsymykseen.
Eli aika suoritus, eikä siinäkään vielä mitään.
Sitten tein aamulla aloitetut treenit loppuun, vaikka selkään sattui sikana ja sitä ihmettelin, ettei laastaritkaan enää auta, vaik en oo ees töissä selkää rasittamassa, kunnes huomasin, että ti laittamani 10mg oli tippunut rintakehältä jonnekin, enkä sitä ole vielä löytänyt.
No ei muuta kun uusi tilalle reiteen, mutta harmittaa yhdenkin laastarin hukkaanmeno, koska niitä on niin vaikea saada.
Onneksi tauti alkoi hiipumaan sen oksennuksen jälkeen ja jaksoin vielä mennä ulos aurinkoonkin toisien päikkärien jälkeen ja tehdä pienen metsälenkin.
Niin tän oksetus taudinkin käänsin positiiviseksi ajatuksella, että keho halusi puhdistaa itsensä, kun valmistelee mun energioitani seuraavaan vaiheeseen.
Ilta meni kivasti katsellen hengenvaarallisesti lihavia. Mikalle tsemppinä, kun on laiharilla ja laihtunut jo melkein 3kg huippua.
Tänään haetaan sille silmälasit specsaversilta. Ja haetaan Tokmannilta käsiporaa, että sais mahlaa koivusta ja tarviin jumppanauhaa, kun katkes edellinen.
Oon löytänyt pari Podia, jota oon ny kuunnellut Vappu Pimiän ja etsin tota Alma Hätösen podia, joka piti olla joku keskiyön tarinoita tms...
Heidän yhteispodinsa missä Vappu haastatteli, oli niin hyvä, että haluan kuunnella lisää ja Vappu esittää aina 5 nopeaa kyssäriä loppuun, johon vastaan nyt itsekin, itselle muistoksi ja katsoen muuttuvatko ne matkan varrella.
Eli ELÄMÄN TARKOITUS
Opetella elään ihmiskehossa selättämään pelkojaan, antamaan anteeksi ja rakastamaan pyyteettömästi.
OLEN KIITOLLINEN JUURI NYT
Mielenrauhasta <3
Tämänkin hetkisestä terveydestäni
Tästä hetkestä. Itsestäni, miehestäni, ystävistäni ja sukulaistani.
Paikasta, jossa saan olla rauhassa tästä talosta luonnon keskellä, eläinlapsistani,
Omasta maailman katsomuksestani.
Siitä, että minut on rakennettu voittamaan vastoinkäymiset ja nousemaan aina uudelleen, vaikka mitä tapahtuisi.
IHMISENÄ OLEN
Kesken eräinen, mutta vahva, luotettava, erityisherkkä, erakko, ambivertti empaatikko, joka ei myrskyssä katkea, vaan taipuu ja mukautuu ja kääntää vaikeudetkin voitoksi ja kasvun paikaksi.
RAKKAUS
On kaikki.
VIIMEINEN ATERIANI OLISI
Jotain tyyliin jättikatkarapuja, kalaa, mereneläviä, jollain ihanalla paistetulla riisipedillä.
Tehkääpä itse tää, pistää ajattelemaan.
keskiviikko 1. huhtikuuta 2026
Vitun vittu
Eilinen oli sitten niin perseestä.
Heräsin suoraan oksentamaan ja vatsakin kuralla, olin voipunut, joten eilen ei muuta, kuin sauna, pyykit ja salaatintekoa.
Olo oli päivällä pari tuntia parempi, joten uskaltauduin ulos aurinkoon pellon viereen.
Vaan sieltä kun saavuin kotiin syömään, niin tuli ihan hirveä olo.
Ilta meni pää vessan pöntössä ja välillä tuli kummastakin päästä.
Nukuin niin monet päikkärit eilen, etten pysynyt enää laskuissa, silmät vaan meni kiinni.
Ei auttanut pahoinvointipillerit, eikä mikään. Vähänkin join, niin vatsakipu ja oksetus. Ja mä en tosiaan yleensä edes saa oksennettua vatsaleikkauksien johdosta.
NUkkumaan menin jo 7 illalla ja heräilin aina kostuttaan suuta. Heräsin 4.15 ripuloimaan ja nyt tässä vedin jo inkiväärishotin, joka aamuisen 2desiä vettä, jossa tl ruususuolaa ja tl soodaa.
Nyt join chai latten, kahvia en ole juonut 2 päivään.
Joten jos nää nyt pysyis sisällä olisin hyvin kiitollinen.
Tarkoitus olis treenata, käydä kaupassa ja apteekissa hakeen sormeen tää antibiotti ja ottaa arskaa.
Viikon lämpimin päivä tulossa.
Huomaatteko on niin paljon muita ongelmia, etten viitsi selkää edes mainita, siinä sivussahan toi roikkuu.