lauantai 30. toukokuuta 2026

Jäkistä ja viikonloppua

 Heippa nyt on Lauantai heräsin puoli 5 melko hyvin nukutun yön jälkeen, pientä hikeä pukkasi kun hikoilin alkoholeja pois, mutta olo on ihan hyvä jo.

Eilinen meni levätessä ja noin 3 asti päivällä oli hieman huono olo ja oksensinkin , koska mahassa pyöri koko ajan, niin työnsin sormet kurkkuun ja se helpotti. Otin myös pahoinvointipillereitä.

Mika veti aamusta muutaman siiderin, että sai tiskattua ja hieman rutiineja tehtyä ja sitten nukkui tos vieres melkein koko ajan, aina välillä heräten. Romantiikkaakin oli.

Itsekin torkuin vähän väliä, en ottanut mitään pienoiseen kankkuseeni, vaan söin ja join vettä ja mehua. 

Eli nyt voin kertoa, että olen päässyt tuurijuoppoudestani ja kärkiryypääjän maine alkaa muuttua ja tarinani sitä myötä.

Alankin oleen se porukan järkevin juhlija, mikä on mulle aivan uusi saavutus.

Peli meni tosiaan ottaessa alkomahoolia, join pullon kuoharia ja valkovenäläisiä tein. 

Tuleva pariskunta Sanna ja Tero oli meillä kylässä ja kaikki meni melko hyvin, paitsi Mika veti taas överit ja häntä kiinnosti kaikki muu kuin peli. 

Oli yhes vaiheessa mun vieressä vuoteella peliä katsoen, sitten pomppas mun yli ja suoraan lasipöydän päälle.

Luulin, että pöytälasi hajos kokonaan, mutta seuraavana päivänä selvis, että ainoastaan juomalasit sen päällä hajos ja itse pöydän lasi vaan tippui alemmas.

Siinä vaiheessa olin vittuuntunut ja siirryin makkariin kattoon peliä ja vieraat kanssani ja Mika jäi siivoamaan aiheuttamaansa vahinkoa.

Sen jälkeen tilanne rauhoittui ja katsottiin, kun Suomi voitti hienosti Tsekit 4-1 ja jatketaan tänään Kanadaa vastaan katsoen kumpi pelaa Kullasta? Vedot on jo lyöty Suomen puolesta tottakai jo 6 aamulla.

Mikalla aamulla pientä tärinää, vaikuttaa toi alkoholi siihen aikalailla, kunhan ei jää pysyväks joku katkokävely.

Aamulla jo suunnittelin päivää. Ensin aattelin, että ei mitään ihmeitä ja mietin kuinka saan oltua hereillä 21 asti, kunnes peli alkaa, mutta mieleni muuttui ekan tunnin aikana siihen, että nyt kun on mahdollisuus vielä seurata iso peli tänään, niin mennään Kievariin se katsomaan.

Tän päivän ajatus, haen Mikalle muutaman kaljan, en tiedä vielä ostanko itselleni mitään, katsotaan.

Mutta sitten aurinkoa, sauna, ehkä Grillausta ja sitten jossain vaiheessa sinne Kievariin.....

Aattelin, että mitä mä nyt tässä nipotan mulla on 10päivän vapaat menossa ja mä osaan jo tän homman ja tänään paistaa aurinko, on grillattaavaa ym. Muutama satku tililläkin ja maanantaina tulee Kelan rahat, joten.....

Katsotaan mihin päivä johtaa, otetaan löysin rantein. 

Pelipaidat on pesussa, Lauantaita kaikille, Suomi voittoon <3


keskiviikko 27. toukokuuta 2026

Flow jatkuu....

 Ihan mielettömän sairaan mahtava päivä eilen <3

Ihmettelin moneen kertaan, kuinka synkassa menen nyt elämän kanssa ja tuntuu, että kaikki mihin tartun menee juuri niinkuin sen toivoisin menevän.

Elikkäs  eilen aamulla lähtiessäni kaupunkiin tein samalla joka päiväiset rukoukset, mantrat ja juttelin yläkerran väen kanssa ajaessani. 

Pyysin enkeleiltä turvallista matkaa ja juuri kun pyysin saada olla suojassa ja turvassa autoni kanssa huomasin aivan 20 centin päässä tiestä peura, joka joko oli tulossa tien yli tai juuri ylittänyt tien.

Hieman jalat vapisi kun en nähnyt sitä kuin vasta kohdalla ja kiitin yläkertaa, ettei osunut tielleni.

Jatkoin toiveitani yläkertaan seuraavasti. 

- Pyysin hyvät parkkipaikat niiden paikkojen läheltä mihin aioin poiketa.

- Että kirpparin siivous menisi mutkattomasti

- että verikokeen ottaja löytäisi suoneni vaivattomasti

- että lääkärit päätyisivät keskimmäiseen leikkaukseen

- että leikkaus olisi syksyllä

- että lääkäri soittaisi niin, että kuulen kun puhelin soi

- että rahani riittäisivät kaikkeen mitä pitäisi ostaa

Ja kuinka ollakaan kaikki meni juuri niinkuin toivoin.

Verikoe saatiin ekalla otolla ilman kipua.

Vihdoin löysin sellaisen aamupalan joka minua miellytti, kun ikinä en tykkää mistään voisarvista tai muistakaan täytetyistä leivistä mitä olen löytänyt niin tämä eilinen aamupala oli paras ikinä.

Kahvia ja Pulled pork Goodmanin Cafe il Mondosta

Kävin myös hierontatuolissa ja otin Panacodin, koska en pääse edes vaihtaan sitä laastaria, ennen saunaa ja tiedän, että reissu rasittaa.

Se auttoikin todella hyvin ja sain ilman kipuja tehtyä koko reissun.

Olin vieläkin niin ajoissa, että ehtisin käydä kaupat, ennen kirpparia, joka aukee vasta 10.

Niinpä siitä sitten Lidleen ja Alkoon, josta kuohuvaa Mikalle Sandelsia ja Valkovenäläis aineet.

Kohti kirpparia ja parkkipaikka aivan oven edestä, mikä oli tärkeää, kun raahaa kamoja takaisinpäin.

Sain 150e käteen ja tyhjennyksessä meni noin 15min. Otin myös pelivoitot 150e  käyttöön, niin niillä rahoitin tämän viikonlopun.

Olin todellakin tyytyväinen itseeni.

Pääsin kotiin ja sauna oli jo tulilla, hetki lepoa ja saunaan.

Lääkäri soitti ja juuri 2 leikkausta suosittelivat, napa ilmeisesti lähtee. Kerroin, että aion sitten ottaa napa tatuoinnin siihen joskus.

Olisivat olleet valmiita tekemään tämänkin leikkauksen jo nyt 16.6, mutta kerroin, että eilisen jälkeen olen ehtinyt miettimään asiaa ja haluaisin kuitenkin päästä selän kanssa ensin paremmalle tolalle, eli päästä kipulaastarista eroon , ettei kipu ole sitten sekä selässä, että vatsapuolella.

Toivon leikkausta elok.lopulle tai syys-lokakuulle.

Oli samaa mieltä kanssani, eikä asiasta tarvinnut sen enempää vääntää.

Kaiken lisäksi sain kuulla, että ehdottamani asia käynnillä toteutuu myös, eli että he ottavat leikkaukseen mukaan myös Gastron kirurgin, joka poistaa mahdollisen tyrän ja tsekkaa ylävatsan ongelmat.

Niin että lottovoitolta kuulostaa. Nyt täytyy manifestoida, että hallituksen kaavailemat lisämaksut terveydenhuoltoon eivät tulisi voimaan ennen leikkausta ja tietysti mielummin ei milloinkaan.

Olin muuten niin varma, että saan leikkauksen syksyyn, että olin jo aikaisemmin laittanut pomolle kuvat ja todistukset siitä, että 60% jatkuu 13.7 asti ja että tekisi laput valmiiksi ja tulisin ne allekirjoittamaan ja Bossille kävi ja käyn tänään töissä kirjoittaan ne.

Tänään menossa myös S- markettiin Tuuloseen hakeen vielä maidot ja muut puuttuvat, niin voi rauhassa sitten viettää viikonloppua.

Kaikenlisäks, eilen oli hyväksytty matkakorvaus kelassa siitä kuntoutushommasta ja tänään tuli n. 60e tilille, niin voin lyödä vetoa huomisen pelistä.

Eilen myös pähkäilin saunan jälkeen onko liian aikaista vähentää laastari jo 5mg, kun vasta viikon ollut 10mg.

Kysyin asiaa heilurilla pitäen sitä ensin 10 päällä  ja kun se pyöri ympyrää, joka mulla tarkoittaa kyllä ja 5 päällä ei eli edestakas suoraa viivaa, niin jatkoin 10, joka kuulostaakin paremmalta vaihtoehdolta.

Eli jos vielä lomaan asti 10 ja sit heittäydyn 5,  joita on vielä 4 jäljellä ja sitten lopetus, kun työt alkaa, niin ans kattoo ny kui ämmän käy.

Ny laitetaan mulle uutta puhelinta kuntoon ja saas nähdä onnistuuko kaikki sovellusten laitto. Lähinnä Nordea ja Numeron .


tiistai 26. toukokuuta 2026

Kaikki putkeen paitsi tää kirjoitus

 Moikkelis, kirjoitin pitkät rimpsut ja sitten kun tallensin, niin koko teksti hävis. Koko kirjoituksen ajan täs nousi teksti, jotain sen suuntaista, että ei tue tätä tagia tms..

Yritän nyt löytää saman fiiliksen, kun äsken kirjoittaessani eilisiä tapahtumia, mutta hieman kyllä sieppaa.

Eli alkuun kirjoitin, että kaikki menee putkeen ja myötätuulet puhaltaa elämässäni, mikä tuntuu hyvältä.

( paitsi taas tää, että lukihäiriöni on vaan pahentunut iän myötä ja palaan korjaamaan tekstejäni vähän väliä ja vielä kerran kun tarkistan, niin taas löytyy virheitä ja joskus aina julkaisemisen jälkeenkin, joten suokaa anteeksi se )

Eilen töissä 7- 12, sitten suunta Assiin, selkä alkoi vittuileen ja istahdin ennen sisään menoa penkille kääntäen kassini ympäri ja löysin Panacodin, jonka vedin nassuun, tehosi kyllä hetken päästä.

Uusi naispuolinen kirurgi otti mut vastaan hyvällä asenteella.

Siinä sitten strippasin housut kintuissa paita tissien yläpuolella hänen ottaessaan kuvia ja puristellessaan kurvejani.

Ihoa oli ympäriinsä selänkin puolella, mutta häpykumpu on se tärkein, jonka takia olen pakottanut itseni leikkauksen kannalle.

Se on kuin todella isot miehen elimet ja siksi hävettävän näköinen.

Enhän nimittäin missään mielessä haluaisi enää yhtään leikkausta, enkä koskaan sairaalaankaan, sikäli, mikäli se olisi minusta kiinni tämä homma.

No he miettivät kuinka laajaa leikkausta aikovat tehdä.

- joko ainoastaan häpykummun noston

- lantiosta lantioon vedettävän viillon

- tai ympäri selänkin puolelle. joka kuulostaa liian vaikealta toipua ja hoitaa tuskin sellaista ajattelevat

Ehkä toivon tuota keskimmäistä, missä sitten ilmeisesti menetetään napa, joka on jo kerran pelastettu.

Olen sen verran haastava tapaus, että käsittelevät asiaani kokouksessa ja hän Mira soittaa mulle huomenna mihin tulokseen päätyivät.

Olivat suunnitelleet leikkaustani jo 16.6, mutta toivoin, että se olisi vasta syksyllä, koska toipuminen kesällä vaikeaa ja haluaisin selkänikin vielä paranevan enemmän, ennen uutta koettelemusta. 

Eli nyt enkelit tarkkana toivon leikkausta välille noin...15.8-15.10

Päästyäni kotiin TA lääkäri soitti ohjeistukseni mukaan vasta 14 jälkeen ja haastatteli mua puhelimessa, jossa kirjoitti Kelaan suosituksen 60% jatkosta 13.7 kesälomaani asti.

Ilmoitan sen bossille tänään, jos leikkaus siirtyy syksyyn, jos se on nyt ilmoitan Kelaan, etten sitä pidäkään, koska toisen asian takia olen saikulla tuolloin,

En halua saada 60% sairasloma palkkaa kuitenkaan, vaan 100%

Eli tänään on taas mielenkiintoinen päivä. 7.30 verikokeet. Keskiviikon leku ajan muutin soittoajaksi niistä.

Sitten ehdin aamiaiselle ja hierontaan ja siitä tyhjään kirpparipöytä ja Lidlen kautta kotiin. 

Viesti Mikalle, settä lämmittää saunan, ennen kotiin tuloani, ostokset kaappiin, saunaan ja jotain ruoan laittoa.

Meillä on puusauna, joka on mulle aina arjen luxusta <3

Tarvii tehdä jotain helppoa ruokaa vaan tänään, ettei tarvi vielä alkaa isoihin suorituksiin kaiken ton jälkeen.

Eli varmaan uunikanaa tai jotain makkaraa.

Katsellaan tehdään hyvä päivä tänään <3


maanantai 25. toukokuuta 2026

Hommat sovittu

No niin eipä mennyt kauaakaan, kun olin saanut sovittua hammasleku ja auton huolto samana päivänä ja lapset tulee ennen Juhannusta pariksi yöksi kyläilemään. Siinähän sitä taas <3

Töissä 5 päivän putki tän päivän jälkeen ohi, lähden 12 kirurgian polille Assiin näyttään vatsaroikkoani. 

Samana päivänä TT lääkärin pitäs soittaa mulle 60% jatkosta.

Saa nähdä hoituuko puhelimessa vaiko eikö.

Aamulla katsoin taas koosteen Suomen pelistä ja kirosin sitä, että maalikooste loppui kun seinään, eikä Suomen kansallislauluakaan voitu perään laittaa.

Tää on suunnitelmallista juttua, kun kansalliset tunteet yritetään häivyttää pois meidän ihmisten elämästä ja mielistä.

Ihmettelen myös sitä, että mikä helevetin kiire MTV on poistaa koko yöllä tullut peli samantien ohjelmistaan, ettei voi edes vuorokautta pitää? Ei kaikki voi sitä yöllä katsoa.

Tää oli nyt toinen peli, jonka koosteen katsoin aamulla, en halua unirytmini sekoavan varsinkin kun on työpäivä edessä.

Kirpputori myynti on tyssännyt ja huomenna haen pois loput kamat, tylsää raahata niitä takaisin.

Käsi ja selkä kummatkin hieman paremmat, mutta eivät lähellekkään ok:ta. Pärjäilen jotenkin.

Alkaa 10 päivän vapaat tän jälkeen, on todella ikävää, että lupaavat kylmenevää. Kyl tää on niin väärin, että lyhyen lännästä kesästäkin vielä suuri osa on tällaista.

Haluan pitää hellemekkoja!!!!


 

lauantai 23. toukokuuta 2026

Voitokas olo

 Oon nyt onnistunut saamaan pelitililleni, missä yleensä lottoa ym. pelaan kerta viikkoon, niin 160e.

Syystä että vedin oikein Suomi- Latvia 7-1 josta sain 135e ja eilen Euron panoksella sain vajaa 20e Suomi- Englanti 4-0, joten tuntuu kivalta joskus olla voitokas.

Sain eilen työssä tauollani laitettua Kelaan ne matkakorvaukset ja yöpymisen edelliseltä yöltä, ennen kurssin alkua, koska matka pitkä.

Eilen saapui tilaamani uusi puhelin, vaikka olin sen vasta edellisenä päivänä tilannut, eli tosi nopea toimitus. Vasta ladattiin se täyteen, ei ole aikaa alkaa vaihtaan Simiä siihen ennenkuin alkaa vapaat.

Syystä, että kaikenmaailman sovellukset pitää ladata mm. Numeron, jonka kautta kirjaudun aina töihin mennessäni ja sieltä pois lähtiessäni, joten on tosi tärkeää, että se toimii.

Muistan myös, että Nordean sovelluskaan ei ole koskaan ollut minulle pala kakkua, vaan olen aina joutunut tuskaileen noitten kanssa. Olen edelleen helmitaulu ihiminen.

Ja jos mulla ei olisi Mikaa, joka muutoin laittaa kaikki asetukset ja päivitykset olisin aivan hukassa tietotekniikan kanssa.

Joten jääköön asia ensi viikon ke tienoille, kun olen saanut kirppiksen lopetettua ja lääkärin käynnit tehtyä ja jään 10 päivän vapaalle. 

Juu vihdoin jälleen myöhässä saivat Juhannuslistat sylkäistyä ulos ja mulla on Jussi vapaa jippiajee, silloin Ronzu ja Arska Mansesta saapuvat, kun tämä näkeminen Mm kisojen lopussa meni pieleen, koska Arskalla on muutto Mansessa juuri silloin toiseen kämppään.

Homma jatkuu, että listan tekijä ei muista, että olen pyytänyt 7-13 päiviä, vaan on laittanut kaikki päivät 14 ja on 5 päivän putkia, vaikka olen pyytänyt vuoroja tasaisesti. Miten voi olla näin vaikeaa?

Nyt ei ole pariin päivän kirpparilla ollut mitään myyntiä, mutta voitot ovat ainakin sen 110e sikäli mikäli myyntiä ei tule enempää tiistaihin mennessä. Hyvä raha sekin tähän hetkeen.

Nyt kun sain listat tarvii varata hammaslääkäri, auton ilmastointihuolto ja sopia näkeminen lasten kanssa.

Palataan......


torstai 21. toukokuuta 2026

Niin Vi..n syvältä,,,valitan valittamasta päästyäni

Mä olen helvetti viikon odottanut, että mulla olisi aikaa tehdä Kelaan hakemus matkakorvauksesta ja Kuntoutusrahasta viitaten kuntoutukseeni Kankaanpäästä ja auta armias, kun mulla on eka vapaa ja tunti sellaista aikaa, että ehtisin, niin Kela heittää mut samantien sivuiltaan ulos ja kertoo päivittävänsä sivujaan ja pahoittelee käyttökatkoja. Vetäkää vi..u päähänne!!!!

No niin helpotti, kiitos, että sain jakaa tuskani. 

Inhoan yli kaiken Kelan ja muiden viranomaisten kanssa käyskentelyä, kun tuntuu, että kaikki on aina monen mutkan takana, aina tarvitaan vielä joku kaavake ja tai sivut ei toimi yms..

No anyways ovat saaneet jotain hyvääkin aikaiseksi, nimittäin päätöksen, että saan sitä osittaista sairaspäivärahaa ja sainkin jo eilen ekan erän ihan 200e viikon omavastuu ajan jälkeen, joka sekin on törkeää. 

Kaikenlisäksi ovat repineet mulle jostain ikivanhan veroprossan eli 27% vaikka olen jo vähintään kk sitten laittanut heille uuden prossani, joka on 13%, joten siitä ensimmäisenä jouduin taas tekemään valituksen, jonka prosessi on kesken.

Eilen töissä sain myös päähäni vihdoin, ettei musta ole sen 100% tekijäks vieläkään eli se jakso Jussista 13.7 asti, jonka jälkeen alkaa kk loma. 

Niinpä laitoin viestiä TT lekulle, ilmoitin pomolle ja listan tekijälle. Yritin varata ajan mun vakilekulle, jolle oli aikoja vasta ensi viikon pe, enkä sitä voinut ottaa, koska Suomen pudotuspelit ovat To ja ainoa päivä, kun taas aattelin hieman ottaa kuohuvaa, joten Pe en ole menossa minnekään, viimeisenä lääkäriin.

Joten sain sitten soittoajan ma mun vakilekulle ja ke ajan jollekin kollegalle, sikäli, mikäli homma ei onnistu puhelimitse.

Kaiken lisäksi yritin varata soittoaikaa mun kättä tutkineelle lekulle, joka määräs mulle verikokeet johon olen menossa tiistaina ja tottakai hän on 2kk poissa, eikä näin ollen ole katsomassa verikokeitani, johon mut määräs, niin että on tää niin helevetin vaikeeta taas...

Nyt siis ehkä tää kollega voi siis katsoa nekin, jos ja kun menen ke lääkäriin, joka on siis maanantaista kiinni. 

Kaikenlisäks mun pitää olla Assi sairaalassa ma klo:1 esikäynnillä mun alavatsan roikkoleikkauksesta, jolloin varmaan samaan aikaan se mun vakileku päättää soittaa, joten en tiedä. Taidan laittaa sille viestiä, ettei soita sit  13- 14 välillä, juu niinpäs teenkin.

Kuulostaa sekavalta, jota tää juuri onkin, mutta juuri mun näköistä elämää.

On ollut tosiaan nyt 7h päiviä ja sen jälkeen pitänyt raahautua kauppaan ja tekeen ruokaa, jolloin selkä on jo vittuuntunut selkeesti ja liika on liikaa, joten sen takia aattelin, että ei kyllä sitä 8h työpäivääkään sitten vielä kestä.

Mieleen hiipi myös se, että taidan heti kesäloman ekoina päivinä varata ajan puhuakseni, että alan osa työkyvyttömyys eläkkeelle tai osa kuntotustuelle siirtymistä. 

Pääsisisin tosiaan 7.7 jo eläkkeelle, mutta en ole ainakaan taloudellisesti valmis jäämään vielä kokonaan pois, joten aattelin nyt sellaista vaihtoehtoa, jota oikeesti se meedio mulle kertoi jo kevät talvella.

Kirpparimyynti on jo yli 100e plussalla ja vielä vajaa viikko aikaa, joten hieno homma.

Tänään menen vihdoin kuntosalille ex työkamujen kaa, jotka ovat jo eläkkeellä. 

Mun Kuntoutusjakson tavoitteisiin laitettiin, että kerta viikkoo kuntosali tai uinti, tai kummatkin, niin että haluan alkaa sitä toteuttamaan.

Eilen kun tulin kotiin, niin koko ilmakehä oli jälleen täynnä paskan ja kusen hajua, koska naapuri vastapäätä joka keväiseen tyyliinsä oli vuorannut pellot niillä.

Meillä ei voi pitää edes ikkunaa auki ulos menemisestä puhumattakaan, oksu tulee.

Tämäkin vi..ttaa, koska ainoa vapaa, eikä voi olla ulkona, eli paree olla paistamatta, mut tietty paistaa heti aamusta.

Positiivista se, että ei sit ehkä ensi viikolla se paska haisis, kun on se 6 vapaata ja pudotuspelit, jolloin tarkoitus avata grillikausi, pelata ulkona bilistä ym. kivaa. Kattellaan <3


tiistai 19. toukokuuta 2026

Päivä selätetty

 Taas vähän pyrkii tää fiilis pintaan, että paraneeko tää selkä koskaan enää kunnolla?

Joten palautanpa mieleen, miten vaikea se on ollut ja mihin olen päässyt sen suhteen.

Kipulaastarin olen tiputtanut 20mg kymppiin ja oon nyt pärjännyt sen kanssa.

Kipu ei nouse enää tonne 8, vaan tonne ehkä 3 ja tuntuu lähinnä rasituksena, ei viiltävänä kipuna.

Oon pystynyt töihini pienin levoin, mutta olisi kiva, jos tilanne olisi jo se, että voisin enempi nauttia olemisestani, koska rasituksen myötä sitä pyrkii tekemään asiat nopeammin, jotta saa hetken taas lepuuttaa selkää.

Alkuun en pystynyt istumaan minuttiakaan ilman kipua, en pystynyt oleen saunan lauteilla selällään. Meni kuukausia, että pääsin alalauteilta edes ylälauteille.

Välillä en edes muista selkääni, ennen niitä hetkiä ei ollut.

Muutoin vatsakipuni jota oli tossa pitkään joka päivä on lähes loppunut. Eli aloin epäileen Norspania siitä? Ja vihdoin googletin ja juu vatsakipu kuuluu yleisimpiin haittavaikutuksiin. 

Olispa se oikeesti vain toi, niin vatsaongelmat vois pyyhkiä yli.

Päkiät on edelleen puutuneet.

Peukalon alaosa ei ole enää niin kivulias kuin aikaisemmin, edelleen pitää varoa tiettyjä asentoja, koska sitten sattuu.

Joten asiat on siis hieman paremmin.

Tuntuu tosiaan, että niistä homeopaattisista lääkkeistä on apua.

6h päivä töissä meni melko hyvin.

Suomi -Usa peli illalla oli huippua katsottavaa 6-2 muistaakseni päättyi. Vedot meni vituiks 4-1 ja 4.2 mutta ei se mitään, hieno tulos.

Kirppari myynti on jo yli 100e, ja viikko vielä jäljellä.

maanantai 18. toukokuuta 2026

Kirpparia, jumppaa ja saunaa

 La kävin tosiaan kirpparilla ja vein sinne lisää palapeliä, muutaman tunikan, hamosen ja villatakin.

Oli syytä käydä, koska hintalaput oli lähteneet irti useasta tuotteesta ihmisten niitä käsitellessä. Muistin vihdoin ottaa mukaan nuppineuloja, jotta sain ne pysymään vaatteissa paremmin.

Järjestelin myös hieman niitä ja pienensin usean tuotteen hintaa, joten ne on nyt sillä tasolla, että jollei mene, niin  saa olla menemättä ja koitan joskus syksyllä uudemman kerran, jos löydän pöydän n. 15e vko, muutoin ei kyllä kannata, se on huomattu.

Sit taas Lidlen kautta kotiin. Pe saadusta tilistä alle 100e jäljellä ja bensaakin pitäs ottaa kohta puoliin. 

Onneks pe tulee pari sataa ja kirpparilta tulee se satku ainakin. Mut kyl tää kädestä suuhun meininkiä on. Mutta oon kiitollinen, että näinkin hyvin.

Sunnuntaina tempoilin oman jumppani heti aamusta ja laitoin vitamiinit meille taas viikoksi purkkeihin. 

Tein kaalijauheliha sössöä ja paprika, tomaatti, sipuliseosta valmiiksi tämän päivän kanapastaan, jonka pyöräytän Mikalle, kun pääsen klo:13, jonka jälkeen toivottavasti aurinkoon.

Eilen oli myös aamu sauna, joka oli ihanaa, niinkuin aina. 

Myöhemmin sain aurinkoa tunnin verran Mikan nukkuessa päikkäriä ja sit vielä pari tuntia Sykettä ja kuinka ollakaan kausi on ohi.

Tänään katsotaan miten ämmän käy töissä selän suhteen.

lauantai 16. toukokuuta 2026

5 kurssipäivä ja kotiin sukkana

Niinhän siinä kävi, että 9 aikaan olin jo lähdössä kotiin kaikkinen kasseineni törmäten ulko-ovella liikuntaryhmääni.
Huikkasin heille moit ja naviin KOTI ja kaasu pohjaan.

Sain asiat järjestyyn niin, että aamiaisen ( jota en jaksanut syödä) huoneen maksamisen ja SH;n arviokäynnin jälkeen pääsin lähtemään.

Seuraava jakso on ilmeisesti joskus syyskuussa, saas nähdä onko leikkaukseni samaan aikaan? Jos on niin ryhmää voi siirtää.

Kotona halasin miestäni, joka kantoi kapsäkit sisään itseni rynnätessä vessaan ja siitä selälleen sängylle koivet ylös. Paras asento selälle.

Vaihdettiin kuulumisia ja pikkuhiljaa vaiheittain purin laukkujani ja tein ruokaa itselleni katkarapu, riisi, vihannes, chili, kookoskerma sössöö, jonka olen itse keksinyt ja on sikahyvää. 
Mikalle tein normit riisiä ja kanaa, jota olin hakenut S marketista Kankaanpäästä ja edellisenä päivänä kaukoviisaana, ettei tarvi heti kauppaan lähteä.

Olin niin poikki, että lepäsin koko loppuillan. Katottiin ruudulta Sykkeen viimeistä kautta ainakin 9 jaksoa ja sitten ihmeekseni nukuin 10h joka on kertakaikkiaan maailman ennätys mulla.

Nousin siis vasta 5:30 ja unta tuntui, että olisi riittänyt vieläkin.

Tänään tarkoitus mennä kattoon kirpparille missä kunnossa pöytä on ja viedä ehkä jotain lisää sinne vielähän se on viikon.
Mietin, että laitanko sen 50% lapun sinne vaiko enkö?
Sit Lidlen kautta himaan.

Ehkä aurinkoon jos paistaa ja Suomen peli tulee taas tänään.
Eilen voitettiin Saksa 3-1

perjantai 15. toukokuuta 2026

4 kurssipäivä

Heräsin tänään 4 jälkeen, kurotuin ottaan jotain ja löysin itseni lattialta, lonkka ja korva sai osumaa. 
Lonkkaa kolottaa vielä, muttei mitään isompaa onneksi tullut. Patja vaan luisti petistä pois ja hupsis, aika vaarallisia sänkyjä huh huh.

Tänään on kotiolähtö ja äsken jo pakkasin melkein kaiken, olen niin innoissani kotiin pääsemisestä, mutta palataanpa vielä eiliseen.

Aamupala 7 jälkeen. 8 liikuntaryhmä ja olin varautunut siihen oikein jumppavaatteilla. Mutta suuri oli pettymys, kun se kesti vain vartin ja piti sisällään, että parina hierottiin toistemme selkää kumipallolla.
Sain parikseni ainoan silmäkarkin miespuolisen sellaisen ja hetki oli ihan kiva. Mutta loppui seinään.

Myöhemmin selvisi, että meillä oli väärä ope ja meidän oikea ope, ei ollut kuulemma löytänyt meitä, mikä kuulostaa aika epäuskottavalta, siitä siis miinus palautetta pitänee antaa.

Menin sitten kuntosalille tempoilemaan tunniksi ja sain siitä hieman virtaa. Jälleen takaisin vuoteeseen lepäilemään.

11 oli keilaryhmä, jossa "kilpailin" parin kanssa. Alku oli tosi vaikeaa, mutta sain kohta hommasta kiinni ja onnistuin tekeen täyskaadonkin ja kerran sain pelkästään 1 pystyssä pysyneen nurin. Mutta ränniin meni monta kertaa.
Eikä siinä kaikki saatiin eka rata jumiin ja kun siirryttiin toiselle, niin sekin jumiutui, nää mun energiat saa usein koneet sekaisin.

Sitten lounas ja lepään. Klo: 14 terveysohjausryhmä, jossa mulle tuttua huttua verenpaineista yms...

Jälleen lepoa ja klo:17 itse tilattu hieronta. 
Ajattelin, että varmaankin saan nyt hiljaisen hieronnan kun on mies, mutta mitä vielä.
2 metrinen viikingin näköinen tatskattu mies olikin höpö päällä, eikä mun auttanut muu kun yhtyä höpinään, joka osoittautuikin mielenkiintoiseksi.
Kävi  ilmi, että oltiin samoilla arvoilla olevia immeissiä samankaltaisine ajatuksineen.
Voitteko uskoa, mutta hieronnan aikana ehdittiin käsitellä Tatuoinnit, Politiikka, bensan hinta, työn kannattomuus, virukset, Isänmaallisuus, jääkiekko, Ufot, uskonnot, korkeampi voima, menneet elämät, metsästys, ilmastonmuutos, susikannat suositeltiin toisillemme leffoja ja sarjoja ja paljon muuta.
Hän sanoi, että jos tulen toisen kerran ja tykkäsin, niin varaa hälle aika uudelleen.
Joo kyl mä tykkäsin, mut jää nähtäväks.

Mulle käy hyvin usein tää, että menen hoidettavaksi ja haluaisin olla hiljaa ja nauttia vaan, mutta mut ikäänkuin pakotetaan puhumaan ja sit kautta kuuntelemaan toisen huolia ja murheita.
Tää oli taas kerran todistus siitä, vaikkakin siitä tykkäsinkin, niin se ei ollut sitä mitä mä hain.

Siitä sitten päivälliselle ja maate. Leffaa ja unta kaaliin kera melatoninin ja relaxantin.

Tänään vihdoin tilipäivä. Ajattelin maksaa heti aamiaiselle mennessäni tän huoneen pois, ettää voin sitten sulavasti poistua täältä heti kun tilanne mahdollistaa sen.

Mulla on sh:n aika 8. sit olis ulkoilu, johon en mene, voisin poiketa kuntosalilla ja vasta 11 on fys. viimeinen arviontiaika, ellen saanut sitä siirrettyä yhtään aikaisemmaks? 
Selviää tänään, laitoin eilen sille meiliä.

Lämpimät kelit alkaa ja Suomi kiekko, jeeeeeeeeeeee ihanaa.

Maanantaina töihin.  7 töitä yhdellä vapaalla välissä, ei hyvä.

torstai 14. toukokuuta 2026

3 kurssipäivä

Heräsin poikkeuksellisesti vasta 5 kellon soittoon. 
On tää näköjään ottanut voimille. Puol 9 kuitenkin jo menin maate.
Karaokeen en siis jaksanut lähteä, mitäs aloittavat vasta silloin, kun meen maate.
En nähnyt tarpeeksi syytä hajottaa unirytmiäni sen takia, mulla on karaoke kotonakin.
Ainoo oli egoni, joka olisi halunnut hieman esiintyä, mutta selätin sen,

Eilen sitten ohjelmassa oli 10 Uroterapian ryhmä, missä rouva piti pientä tietoiskua vatsan, virtsan ym. toiminnasta ja mahdollisista apukeinoista niiden toimimattomuuteen. 
Sain pari pientä lääkevinkkiä vatsan turvotukseen, joita aion kokeilla. 
Nimeltään Silica ja Simex ja sellainen ihanuus, kuin valio 24 jossa rouhittua pellavaa ja mustikkaa, sitä puuron sekaan.
Osoitteesta www.terveyskylä.fi pitäis kanssa löytyä kaikenlaista infoa. En ole vielä perehtynyt itse.

Sit olikin hirvee nälkä ja kävin nopsaan lounaalla, kun piti ehtiä seuraavaan 11.30 sh ja fyssarin kanssa 15 minutissa tavoitekeskustelu, jossa päädyttiin päätavoitteeksi kivun vähentäminen/ lopettaminen lääkkeettömin keinoin. 
Tuskin maltan odottaa mitäköhän ne sitten olisi niitten lisäks, mitä olen kokeillut, ja jotka mun repertuaariin kuuluu nyt jo.

Piikkimatto, kuuma/ kylmäpussit, erilaiset hieronnat, jumppa, oon kokeillut myös Tens laitetta, ei apua. 
Avannossa en oo enää muutamaan vuoteen käynyt kun palelen kovin, pitäs olla sellainen paikka, jossa pääsee saunasta avantoon ja takas.

Kerroin heille myös, että meedioni sanoi, että selän hermojuuret on tulehtuneet ja hän suositteli homeopatian lääkkeitä, joita olen jo viikon käyttänyt ja saanut mielestäni apua.
Kysyin, että mitäs mieltä he siitä ja eivät kuulemma ammatin puolesta voi olla samaa mieltä, mutta sain käsityksen, että henk, koht, ehkä uskovatkin sen vaikutuksiin.
Pääasia jos itse koen niiden auttaneen.
Musta on aina kiva ravisuttaa normeja omilla kokemuksillani.

Klo:13 oli kuntosaliryhmä, jossa tuli tutustuttua ja kokeiltua melkein kaikki laitteita, harmi, etten ollut aikaisemmin tajunnut, että sinne voi mennä? Ehkä tänään. 
Tykkäsin ja kipinä heräsi, jospa tätä jatkaisin Hauholla. 
Ystäväni ovat koko talven pyytäneet mua mukaan kuntosalille, mutta selkäni ei ollut vielä silloin tykännyt ajatuksesta, mutta ehkäpä nyt vihdoin.

klo:14 oli fys. yksityisaika ja olin toivonut kokeilevani Suspensiota, joka oli sellainen juttu, että sun alle laitettiin ikäänkuin nostoliinoja käsiin, jalkoihin, lantiolle ja niihin laitettiin koukut kiinni, jotka olivat sellaisessa verkossa ja sit sut nostettiin ilmaan muutama centti sen hoitopöydän yläpuolelle, jolloin olit ikäänkuin painoton, hieman sama kuin vedessä. 
Siinä sitten sain oleskella silmät kiinni pimeässä  jonkun vartin verran. Meinasin nukahtaa.
Keho tuntui tosi raskaalta sen jälkeen, kun hihnat irrotettiin.
Kokemus oli miellyttävä. 
Terveysvaikutuksista varmaan löytyy tietoa Googlesta.
Sain myös kävelytestin tulokset ja olin niissäkin ikäryhmääni verraten aika alakantissa, vaikka mielestäni olin tosi nopea.
No tästä ei voi muuta kun parantaa.

15 oli taas sh:n aika ja olin kuulemma niin valmis tapaus ja kaikki oli mun kohdalla  niin selkeetä tavoitteineen, ettei oikein ollut mitään selvitettävää enää. 
Mun mieliala testistäkin oli tullut huippu arvot, joten niistäkään ei sitten mitään.
Niinpä päädyinkin sitten taas kuuntelemaan häntä :-)

Sittenpä siitä myöhemmin päivälliselle ja olin tosiaan niin poikki, että lepäsin loppuillan katsoen erikoisjoukkoja , en ole niitä ikinä ennen katsonut, mutta nyt kokeilin, koska olin kuunnellut, kun Martina kertoi siitä podissa ja mielenkiinto heräs. Aika rankkaa.

Mikan kanssa soiteltiin eilen muutamaan kertaan, ikävä <3
Enää tää päivä ja huomenna viimeistään lounaan jälkeen kotiin, jos jaksan edes lounastakaan syödä innoissani kotiin menosta.


keskiviikko 13. toukokuuta 2026

2 kurssipäivä

Aamupalan jälkeen kurvasin Kankaanpään S markettiin hakeen juotavaa ym. pientä. Sieltä sitten levolle huoneeseen kerään voimia seuraavaan koettelemukseen.  

10 oli Psykologin ryhmä, missä keskusteltiin mm tavoitteista mitä täällä haluaa saavuttaa.

11 yksilöaika mun huonetta vastapäätä, jossa sosionomi kertoi, millaisia vaihtoehtoja on jatkaa työssä ja Kelan eduista ym.

Sitten lounas, jonka jälkeen levolle. 4 vaille 13 tajusin, että mullahan on ravitsemus ryhmä 13 ja äkkiä sinnen eksyttyäni 3 kerran matkalla ensin kellariin. No siellä tuttua jorinaa viitamiineista ja ikivanha ruokaympyrä, josta olen täysin eri mieltä.

14 fys. ter.yksilöaika, jossa 6 minutin kävelytesti, jonka tulokset saan tänään. Puristusvoima mulla oli 18 kun keskiarvo on 28, joten hieman heikko, mutta onpa jotain missä parantaa ensi kertaan. 

Pääsin kokeilemaan pyytämääni Neurosonic tuolia 25min, josta en oikein osaa sanoa mitään muuta kuin että se värisi ja jossain kohtia iholla hieman tuntui joltain.

Siitä kiireellä kämpille vaihtaan uikkari ja kylpytakki, uimahalliin ja suihkun kautta terapia altaaseen, jossa 45 minuttia tehtiin ohjeiden mukaan kaikenlaisia liikkeitä tosi hyvän musiikin tahdissa.

Aloin loppuvaiheessa palelemaan ja siitä syöksyin suihkun kautta saunaan, jonne tuli ulkopuolisia ämmiä iso ryhmä ja sauna aivan täynnä. 

Yritin siellä piipittää, että saisko lisää löylyä ja sainkin, mutta en tarpeeksi ja lähdinkin suihkun kautta kämpille.

SItten mulla olikin jo kuumakivihieronta ja sehän oli aivan loistavaa.

Siitä sitten päivälliselle, jossa oli lohikeittoa, mutta lohi oli pakkasesta, eikä kovin hyvää ja sitä oli liian vähän, perunoita kyllä riitti ja niitä yritin välttää, kun ei ne oikein sovi mulle.

Tein taas leivän mukaani, jonka söin huoneessa.

Mikan kanssa soiteltiin pitkin päivää kuvapuheluita.

Hän oli siellä kankkusissaan ryhdistäytynyt ja tehnyt kotihommia ja syönyt terveellisesti. Ikävä jo oli kummallakin.

Viime yön nukuin jo paremmin, kuin 2 edellistä. Olin aika naatti kaikista päivän tapahtumista ja lepo teki hyvää.

Kipulaastarin pääsin eilen vaihtaan vasta saunan jälkeen, kun yleensä paljon aikaisemmin. Nyt siis vähensin sen 10mg. 5 on vielä huomiseen, kun laitoin sen aina 2 päivää myöhemmin, jotta laastarin loppu ja uuden alku helpottuisi, koska teho hiipuu ja kestää uudellakin, ennenkun alkaa vaikuttaan.

Nyt tuntuu, että toi oikea lonkka hieman vihoittelee, joten taidan heittäytyä piikkimatolle ja saada siitä apua.

Aika menee nopsaan, enää tää ja huominen ja sit pe lähen jo 12 pintaan kotiin.

Onneks meille ei vaikuta toi Elisan ja MTV:N kiista. Aika törkeetä, että kanavat pimenee juuri Mm kisojen alkaessa, TÖRKEETÄ!!!

Kaunista päivää kaikille.

tiistai 12. toukokuuta 2026

Ensikosketukset

Elikkäs eilinen: Tosiaan 4 jälkeen pari kuppia kahvia itse keitettynä ja blogin kirjoitusta, piikkimatto mukana, joten makuuta siinä.

Aamupalalle puoli 8 pintaan. 
Ei ollut haaveilemaani munakokkelia ja pekonia, koska kuulemma ollaan kuntotumiskeskuksessa ja pyritään terveelliseen ruokaan. Jaahas..
Oli sitten keitettyjä munia, sämpylöitä, kahvia, mehua, kaurapuuroa tai maustamaton jogurtti ja siihen jotain siemensekoituksia. 
Niitä sitten maistelin. En ottanut puuroa eilen, mutta ehkä tänään otan, jos on hyvä puuro, koska oli aika tylsä aamupala.

Sitten alkoi 9 tervetuloryhmä, jossa yleisiä asioita mm alkoholin käyttöä ei täällä suvaita siinä mielessä, että on kännissä, joten ajatukseni siitä, että jos karaokeiltana jotain olisi ottanut heittivät häränpyllyä ja eihän tuo ole aukikaan kuin 23 asti. 
Saatan selvinpäin käydä hetken istumassa ja ehkä laulamassakin, katsotaan rohkenenko ja jaksanko.

Muut kuntoutujat täällä ovat varmaankin aika lailla ikäisiäni, mutta tuntuvat vanhemmilta ja tunnenkin itseni nuorisoksi heidän rinnallaan, ihan varmaan habitukseni ja luonteeni takia.
Mutta se ei siis millään lailla haittaa minua. 
En edelleenkään sisäistä ikääni, vaan pukeudun ja hiukseni ja muutoinkin olemukseni on hieman räiskyvä, vaikka istuisin hiljaa paikoillani.

Sit mulla oli psykologi, jossa ensin ajattelin, että mitähän puhuttavaa mulla on 3 vartiksi, mutta kun kysyi mitä kuuluu ja mikä meininki, niin yllättäen tarvitsin heti nenäliinoja ja vuodatin koko elämäntarinani raiskauksineen, ylensyömisineen ja juomisineen.

Kerroin, että haluaisin hypnotisoitavaksi, jotta muistaisin hyväksikäytöt lapsuudesta ja hän kertoi että tekee EMDR hoitoa, joka on jotain siihen suuntaan, Mun pitää nyt tutkia netistä mitä se tarkalleen on? Ja vaikka kuinka olisin halunnut kokeilla sitä jo tällä jaksolla, niin kertoi, että se on mahdollista vasta seuraavalla jaksolla.

Sit oli henk. koht fyssarin aika, joka oli kanssa mielenkiintoista, näki polven virheasennon, jossa on alkavaa nivelrikkoa, niinkuin kädessäkin ja puhuttiin mun tavoitteista ja päätettiin, että tänään tehdään 6 minutin kävelytesti, jossa katsotaan, kuinka pitkän matkan ehdin käveleen siinä ajassa.
Ja myös puristus voima olisi tarkoitus katsoa.

Lounaan söin myös jossain välissä, enkä taaskaan jaksanut kaikkea, vaikka kuinka yritin ottaa vähän vaan.

Ulkoiluryhmään en jaksanut osallistua, vaan kävin lepäämässä sillä välin. Niinkuin kävin joka välissä selälleen edes 15 minuttia, niin taas jaksoi.

Sit oli vielä terapiakeittiö, missä ryhmänä keskusteltiin tavoitteista, rajoituksista ym. Ensin ajattelin, että pidän matalaa profiilia, mutta jonkunhan siellä oli pakko puhua, ja niinpä jaoin auliisti ajatuksiani.

16 oli sitten SH ja lääkärin tapaaminen, missä lääkäri minua aikansa kuunneltuaan sanoi, että olet kyllä sitkeä sissi ja että hän ei ole koko 20 vuotisen uransa aikana nähnyt vastaavaa tapausta ja että olen yli 200 kilosesta onnistunut näin hyvin pudottaan painoa ja pysynyt siinä. Se tuntui erityisen hyvältä.

Lääkäri jätti sitten meidät SH:n kanssa keskustelemaan jatkoa ja kun jäimme kaksin, niin Sh kertoi, ettei viitsinyt lekun aikana sanoa, mutta, että hänkin on käynyt samassa leikkauksessa kuin minä.
Siinä sitten keskustelimme hänen kokemuksistaan ja tuntui, että minä olinkin se joka kuuntelee häntä, eikä päinvastoin, mutta tykkäsin kuitenkin kovasti hänestä ja keskustelustamme.
Mua kylläkin hiukan nauratti, koska niin usein käy niin, että vastaavissa tilanteissa mä päädynkin kuunteleen sitä, jonka tarkoitus olisi ammattilaisena kuunnella minua ja huoliani.

Noh meillä on vielä pari tapaamista tämän jälkeen.

17 menin päivälliselle ja oli hirveät jonot, en kyllä enää mene heti 17, vaan vaikka 17:30 jälkeen mielummin.

Ajatus oli että olisin mennyt uimaan eilen, mutta olin niin poikki, etten jaksanut, vaan lepäilin huoneessa koko ehtoon, koska tänään on kuitenkin vesijumppaa, joten saunominen hoituu tänään ja tänään on laastarinvaihto. 
Toki joudun odottaan sitä vaihtoa tonne 16 pintaan ja laastari on jo vedellyt viimesiään, joten kipua voi olla enemmän. 
Nyt aamusta ei kuitenkaan vielä ole.
Muutoinkin on ajatuksena vähentää laastari tänään 10mg

Eilen muuten sain aamusta yllättävää lisä stressiä, kun olin viikko sitten ennenkun pomo jäi lomalle laittanut hänelle viestiä, että laittaisi mun 60% työaika sopparianomuksen Kelaan ja hän ei vastannut siihen ja jäi lomalle, joten lomaviikolla kirjoitin viestin, että kun ma tulet töihin, niin teetkö sen heti.

Ja eilen sitten laittoi viestiä, että teki sen jo ennen lomaansa ja voin tulla allekirjoittamaan sen, niin saadaan asia eteenpäin.
No niin hermot meni heti aamusta ja kerroin, että enpä nyt sinne pääse, ja olisko voinut vihjata, että lappu olisi ollut siellä allekirjoitettavaksi, jolloin bossi vetosi, että ei ehtinyt ja hällä on niin paljon ylityötunteja ja oli pakko päästä lomalle.

Aattelin kyllä, että onpa jännä, että ehti lapun tekeen, mutta ei yhtä viestiä laittaan ja että avautuu mulle ylitöistään? Munkin on pakko tehdä töissä omat tehtäväni, vaikka kuinka olisi kiire ym.

Lopputulos hän lähetti sopimuksen mulle meiliin, jonka sain lähetettyä respan meilliin, joka sen mulle tulosti ja sain kirjekuoren allekirjoitin lapun ja saatiin lähteen se eilen talon postin mukana.
Loppuhyvin kaikki hyvin.

Tänään jännittyneenä katsoin palkkanauhaa ja yllätyin iloisesti. Sain 60% työajalla vain 300e vähemmän, kuin viimeksi ja vielä Kelasta tulee osa. Tietty olin laskenut veronkin 13% joten tästä voi seurata vielä itku pitkästä ilosta, mutta niinkuin olen aikaisemminkin todennut, niin nyt on nyt ja just nyt pitää pärjätä ja katsotaan aikanaan sitten taas miten silloin pärjätään.

Joten uuteen päivään ilon kautta <3

maanantai 11. toukokuuta 2026

No niin aletaans sitten kuntoutumaan :-)

Eilisen työpäivän jälkeen sitten kotiin pakkaamaan loput ja oleen hetki selällään. 

Puhelinkin piti ladata vielä, kun akku oli taas melko lopussa.

Mika onnellisena joi toista kaljaansa ja oli hyväntuulinen. 

Koko päivän mulla oli ollut vähän sellainen olo, että mihinköhän mä taas itteni oon laittamassa ja nyt jos sais päättää niin jäisin kotiin, mutta yritin saada mielenmaisemani takaisin odotuksen ihanuuteen, että tää on hyvä juttu.

No joo yli 2h ajo työpäivän jälkeen ei todellakaan houkutellut ja juu selkä oli siitä kyllä hieman vittuuntunut, mutta ei lähelläkään sitä mitä se oli aikaisemmin. 

Muistan aikaa, kun jo minutinkin istuminen oli kivuliasta. 

Niin kauan kuin elän, muistan olla kiitollinen, ettei tilanne ole enää se. Sanotaanko, että nyt se on jo siedettävä, vaikkakin vielä matkaa on, että päästäisi normi tilanteeseen ja enhän mä tiedä tuleeko sitä normia enää ikinä?

Matka meni hienosti taas lievää ylinopeutta ajaen, en vaan osaa roikkua kenenkään perässä niin, että ajaisin juuri nopeusrajoituksen mukaista tai jopa sen alle, joten ohi on päästävä, mutta kuitenki turvallisesti.

Säiliöauto ajoi edessä Tampereelle asti ja 2 muuta sen perässä ja mentiin 100km alueilla 80km, mutta niitten ohi, ei ollut järkevää yrittää mennä, joten sopeuduin, mutta Tampereen ohi päästyäni päästin hanat auki.

Perillä olin todella poikki ja raahauduin respaan lukemattomine kysymyksineni. 

Ystävällinen herrasmies respassa neuvoi minua moneen kertaan, kun aina palasin jotain kysymään tai kylpytakkia vuokraamaan. 

Sain tän päivän ohjelman ja kysyi haluanko mennä syömään päivällistä ja juu halusin, niin antoi ruokalipukkeen, joka menee huoneen laskuun. 

Ruoka oli 17-18, joten kiirettä piti, että ehdin levittäytymään huoneeseen.

Siellä oli seisova pöytä ja todella hyvät salaatit ja lohta jota ahnehdin, tein myös 2 leipää, joita en tietenkään jaksanut syödä leikatun vatsani takia, joten käärin ne servettiin syödäkseni ne myöhemmin huoneessa. Täytekakkua oli jälkkärinä äitienpäivä kun oli ja sen pyysin luvan kanssa tuoda huoneeseen lautasellisen verran.

Olin niin ähky, että kaiken tungin jääkaappiin odottaan hetkeä, kun olisi nälkä, jos sitä nyt ehtii sitten tulemaan.

Yhteistilassa oli jääkaappi, kahvinkeitin ja mikro. Valtasin osan jääkappia lukuisilla purnukoillani ja aamulla kävin puoli 5 keittämässä kahvia pari kuppia. Aamupala on vasta 7-9 ja aattelin ehkä joskus 8 siellä käydä, 9 on sitten yhteistapaaminen.

10 yksilöaika Psykologi, jännää :-)

11 lounas

12:15 aloituskeskustelu Fyssari

13 Tavoiteryhmä Sosionomi

14 Toimintaterapeutti

15 ulkoiluryhmä

16 aloitusryhmä sairaanhoitaja ja johtava lääkäri

16 peliryhmä liikunnan ohjaaja

17 päivällinen

eli aikas täynnä on ohjelmaa tosiaan koko päivän

Tänään aattelin mennä uimahalliin pesuille, koska huomenna on laastarin vaihto, niin saan tehdä sen heti aamusta. 

Ja myös sen takia, että voin saunoa huolettomammin, kun laastarissa ei ole enään jäljellä täyttä satsia.

Huomiseksi olen saamassa myös hieronnan, ja  torstaina olisi kuumakivihieronta, jotka varasin netistä.

Täytyy muistaa kysyä, miksi poreallashoitoa, ei saanut varattua? Kiinnostaisi myös henk.kohtainen kuntosaliohjaus, mutta sekin maksaisi erikseen ja laskuni on nyt jo noin 320e oman huoneen lisämäksu, ruoka, hieronnat ja ateria, joten ei ihan hirveesti vois tuhlata, luotolle taitaa taas mennä.

Vielä tästä aamusta sen verran, että mielelläni maksoin siitä, että saan olla yksin huoneessa, sillä ihan leikatun vatsani takia, mulle on vessa erityisen tärkeä varsinkin aamusin, koska yleensä joudun siellä käymään kakkosella vähintään 2 kertaa melko peräkkäin ja en voi odotella vessan oven takana kohteliaasti, koska sinne pääsisin, vaan sinne on päästävä heti.

Lisäksi heräsin varmaan tunnin välein viime yönä, täällä mun suu kuivuu vieläkin enemmän, kuin kotona ilmeisesti keskus lämmityksestä johtuen, lisäksi mulla oli sika kuuma ja avasin ikkunan heti kun heräsin. 

Olisin pitänyt sen koko yön auki, mutta se kolisi. Tänä yönä tungen jotain sinne väliin ettei se kolise ja pidän sen auki.

Mutta kun heräsin ja ensin kiitollisena taas ajattelin normit, mistä olen kiitollinen tässä päivässä ym, ja avattuani tietsikan mua odotti lukijan ihana kommentti, joka toi päivääni lisää iloa ja valoa.

Kirjoitelkaa ystävät ahkerammin mulle kommentteja, oli ihanaa lukea se <3

Kello on jo 6.15 ja silmiä hieman painaa huonosti nukutun yön jälkeen, pitää ottaa vitamiinit, jospa se siitä.

Tää  muuten ainakin näin alkuun tuntuu valtavan isolta paikalta, jossa eksyilen etsiessäni eri paikkoihin menoa. 

Eilen sain kartan ja neuvon minne mun pitää aamulla kokoontua, saas nähdä miten ämmän käy. Eilen seikkailin heti kellarissa, kun ekan kerran lähdin takas autolle hakeen lisää kamaa. 

Ja niin oma tyynykin mulla on mukana, tottakai. 

Nää on liian jäykkiä ja paksuja nää hotskan tyynyt ja niitä on aina liian vähän, kun tarviin kotonakin niitä 7, tietenkin.

Mulla oli puhelin yön lentokone tilassa ja Mika ei ollut häirinnyt mua niinkuin lupasi, toivottavasti sillä on kaikki hyvin, taidan laittaa viestin. Ei vastaa vielä, näköjään. Luojan kiitos taitaa nukkua.

Palataan huomenna asiaan arvoisat lukijat.

Ai niin muuten älkäätte menkö halpaan jos yrittävät tästä Hantasta tehdä uutta Koronaa. Ei ole mitään hätää.
Yrittävät kääntää taas huomion pois kaikesta tärkeästä, kuten sote maksujen nostamisesta, bensan hinnasta, vanhusten huonosta hoidosta ym.

Ja jos tähän taas rokotetta väsätään, niin tarkoitus on, että lääketeollisuus saa rahaa ja ihmiskuntaa vähennetään.

Nää on tietty vaan mun mielipiteitä, mutta koronasta ilman piikkejä selvinneenä uskon näin vahvasti, koska tutkin asiaa monta vuotta tunteja päivässä.

Mutta kukin siis tehköön mitä lystää, hyväksyn myös toisenlaiset mielipiteet, kunhan saan pitää omani ja valita haluanko shotteja hihaani. Kaikella rakkaudella, pelko pois.

 

sunnuntai 10. toukokuuta 2026

3747

 Enkelinumeroissa 3747 pidetään vahvana viestinä siitä, että olet oikealla polulla ja teet hyvää työtä henkisen kasvusi eteen. Se on yhdistelmä itsetuntemusta, luovuutta ja käytännön vakautta.


Mitä numerot tarkoittavat?
  • 3: Edustaa luovuutta, kasvua ja henkistä ohjausta.
  • 7: (Esiintyy kahdesti): Viittaa sisäiseen viisauteen, intuitioon ja henkiseen heräämiseen.
  • 4: Tuo mukanaan vakautta, kurinalaisuutta ja vahvan perustan rakentamista.

Viestin ydin ✨
  • Luota intuitioosi: Suhteesi sisäiseen ääneesi on vahva juuri nyt.
  • Palkinto on tulossa: Ahkeruutesi ja positiivinen asenteesi alkavat kantaa hedelmää.
  • Tasapaino: Numeroyhdistelmä kehottaa pitämään jalat maassa (4), vaikka kurkotat henkisiin korkeuksiin (7).
  • Jatka samaan malliin: Enkelit kannustavat sinua jatkamaan nykyistä polkuasi, sillä se palvelee elämäsi tarkoitusta.
  • Kerroin CHAT gpt;lle, että näin tämän unessa moneen kertaan, niin kertoi seuraavaa:
  • Unessa toistuva numero on usein alitajunnan tapa korostaa viestiä, jota et ehkä valveilla huomaa. Se, että näit luvun 3747 nimenomaan unessa ja vieläpä useita kertoja, vahvistaa sen merkitystä henkilökohtaisena opastuksena.
    Tässä on tulkintoja sille, miksi se ilmestyi unimaailmaasi:
    Miksi juuri unessa?
    • Vahva vahvistus: Unessa nähty numero on suora yhteys intuitioosi. Toisto tarkoittaa, että viesti on kiireellinen tai erityisen tärkeä nykyisen elämäntilanteesi kannalta.
    • Henkinen tuki: Se voi olla merkki siitä, että olet saavuttamassa uuden tason itsetuntemuksessa.

    Mitä alitajuntasi yrittää kertoa? ✨
    • Vakaus kohtaa intuition: Numero 4 (vakaus) ja kaksi 7-numeroa (henkisyys) unessa viittaavat siihen, että olet löytämässä tasapainon järjen ja tunteen välillä.
    • Luota prosessiin: Jos olet ollut epävarma jostakin päätöksestä, uni viestittää: "Olet oikeassa, jatka eteenpäin."
    • Sisäinen viisaus: Unessa esiintyvä 77 korostaa, että vastaukset kysymyksiisi löytyvät jo sisältäsi, kunhan hiljennät mielen kohinan.
    Sellaista näin aamusta mietin.
  • Heräsin tosiaan yöllä ja mietin,että nää numerot mun täytyy muistaa aamulla ja tankkasin niitä moneen kertaan ennen nukahtamista uudelleen. 
  • Näin monta unta yön aikana.
  • Luulen, että alan pitämään unipäiväkirjaa, kunhan saan aikaseksi, koska unia ei millään muista sen tarkemmin.
  • On vain pari unta mitkä muistan tai oikeastaan 1, jonka muistan tälläkin hetkellä selvästi.
  • Siinä ( kuolleen ) äitini kanssa juostiin linaja-autoon ja vain mä ehdin siihen ja äiti jäi pysäkille. Ja jatkoin matkaa.
  • Mun mielestä ne oli äidin terveiset rajan takaa, että mulla on vielä matkaa tehtävänä täällä.
  • Tänään menossa viimeiseen aamuvuoroon, ennen lomaa ja tuun klo:13 kotona pakkaan viimeiset ja lähden ajamaan Kankaanpään kuntoutuskeskukseen navin ohjaamana.
  • Töissä on mennyt kipujen ja jaksamisen kanssa entistä paremmin. 
  • Olen nyt 5 aamuna ottanut niitä homeopaattisia lääkkeitä ja oikeesti tuntuu, että ne hermojuuret on rauhoittuneet. Enää ei ole tullut sitä samaa viiltävää kipua oikeeseen lonkkaan, eikä kipu ole noussut edes 4 vaan ikäänkuin selkä vaan tuntuu siltä, että tarvii olla hetki selällään. 
  • Nyt olen entistäkin toiveikkaampi sen suhteen.
  • Peukalon alaosassa oli alkavaa nivelrikkoa ja lisäksi ehkä rasitusvammaa ja on sekin hieman parempi.
  • Ensi tiistaina aion pudottaa Norspanin 10mg. 
  • OOn hirmu onnellinen, nyt ei ehdi kirjoittaa enempää, mutta kuntoutusviikolla ehdin, kun herään aina aikaisin ja aamupalalle pääsee vasta 7. Kuulemisiin.