torstai 21. toukokuuta 2026

Niin Vi..n syvältä,,,valitan valittamasta päästyäni

Mä olen helvetti viikon odottanut, että mulla olisi aikaa tehdä Kelaan hakemus matkakorvauksesta ja Kuntoutusrahasta viitaten kuntoutukseeni Kankaanpäästä ja auta armias, kun mulla on eka vapaa ja tunti sellaista aikaa, että ehtisin, niin Kela heittää mut samantien sivuiltaan ulos ja kertoo päivittävänsä sivujaan ja pahoittelee käyttökatkoja. Vetäkää vi..u päähänne!!!!

No niin helpotti, kiitos, että sain jakaa tuskani. 

Inhoan yli kaiken Kelan ja muiden viranomaisten kanssa käyskentelyä, kun tuntuu, että kaikki on aina monen mutkan takana, aina tarvitaan vielä joku kaavake ja tai sivut ei toimi yms..

No anyways ovat saaneet jotain hyvääkin aikaiseksi, nimittäin päätöksen, että saan sitä osittaista sairaspäivärahaa ja sainkin jo eilen ekan erän ihan 200e viikon omavastuu ajan jälkeen, joka sekin on törkeää. 

Kaikenlisäksi ovat repineet mulle jostain ikivanhan veroprossan eli 27% vaikka olen jo vähintään kk sitten laittanut heille uuden prossani, joka on 13%, joten siitä ensimmäisenä jouduin taas tekemään valituksen, jonka prosessi on kesken.

Eilen töissä sain myös päähäni vihdoin, ettei musta ole sen 100% tekijäks vieläkään eli se jakso Jussista 13.7 asti, jonka jälkeen alkaa kk loma. 

Niinpä laitoin viestiä TT lekulle, ilmoitin pomolle ja listan tekijälle. Yritin varata ajan mun vakilekulle, jolle oli aikoja vasta ensi viikon pe, enkä sitä voinut ottaa, koska Suomen pudotuspelit ovat To ja ainoa päivä, kun taas aattelin hieman ottaa kuohuvaa, joten Pe en ole menossa minnekään, viimeisenä lääkäriin.

Joten sain sitten soittoajan ma mun vakilekulle ja ke ajan jollekin kollegalle, sikäli, mikäli homma ei onnistu puhelimitse.

Kaiken lisäksi yritin varata soittoaikaa mun kättä tutkineelle lekulle, joka määräs mulle verikokeet johon olen menossa tiistaina ja tottakai hän on 2kk poissa, eikä näin ollen ole katsomassa verikokeitani, johon mut määräs, niin että on tää niin helevetin vaikeeta taas...

Nyt siis ehkä tää kollega voi siis katsoa nekin, jos ja kun menen ke lääkäriin, joka on siis maanantaista kiinni. 

Kaikenlisäks mun pitää olla Assi sairaalassa ma klo:1 esikäynnillä mun alavatsan roikkoleikkauksesta, jolloin varmaan samaan aikaan se mun vakileku päättää soittaa, joten en tiedä. Taidan laittaa sille viestiä, ettei soita sit  13- 14 välillä, juu niinpäs teenkin.

Kuulostaa sekavalta, jota tää juuri onkin, mutta juuri mun näköistä elämää.

On ollut tosiaan nyt 7h päiviä ja sen jälkeen pitänyt raahautua kauppaan ja tekeen ruokaa, jolloin selkä on jo vittuuntunut selkeesti ja liika on liikaa, joten sen takia aattelin, että ei kyllä sitä 8h työpäivääkään sitten vielä kestä.

Mieleen hiipi myös se, että taidan heti kesäloman ekoina päivinä varata ajan puhuakseni, että alan osa työkyvyttömyys eläkkeelle tai osa kuntotustuelle siirtymistä. 

Pääsisisin tosiaan 7.7 jo eläkkeelle, mutta en ole ainakaan taloudellisesti valmis jäämään vielä kokonaan pois, joten aattelin nyt sellaista vaihtoehtoa, jota oikeesti se meedio mulle kertoi jo kevät talvella.

Kirpparimyynti on jo yli 100e plussalla ja vielä vajaa viikko aikaa, joten hieno homma.

Tänään menen vihdoin kuntosalille ex työkamujen kaa, jotka ovat jo eläkkeellä. 

Mun Kuntoutusjakson tavoitteisiin laitettiin, että kerta viikkoo kuntosali tai uinti, tai kummatkin, niin että haluan alkaa sitä toteuttamaan.

Eilen kun tulin kotiin, niin koko ilmakehä oli jälleen täynnä paskan ja kusen hajua, koska naapuri vastapäätä joka keväiseen tyyliinsä oli vuorannut pellot niillä.

Meillä ei voi pitää edes ikkunaa auki ulos menemisestä puhumattakaan, oksu tulee.

Tämäkin vi..ttaa, koska ainoa vapaa, eikä voi olla ulkona, eli paree olla paistamatta, mut tietty paistaa heti aamusta.

Positiivista se, että ei sit ehkä ensi viikolla se paska haisis, kun on se 6 vapaata ja pudotuspelit, jolloin tarkoitus avata grillikausi, pelata ulkona bilistä ym. kivaa. Kattellaan <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti