torstai 14. toukokuuta 2026

3 kurssipäivä

Heräsin poikkeuksellisesti vasta 5 kellon soittoon. 
On tää näköjään ottanut voimille. Puol 9 kuitenkin jo menin maate.
Karaokeen en siis jaksanut lähteä, mitäs aloittavat vasta silloin, kun meen maate.
En nähnyt tarpeeksi syytä hajottaa unirytmiäni sen takia, mulla on karaoke kotonakin.
Ainoo oli egoni, joka olisi halunnut hieman esiintyä, mutta selätin sen,

Eilen sitten ohjelmassa oli 10 Uroterapian ryhmä, missä rouva piti pientä tietoiskua vatsan, virtsan ym. toiminnasta ja mahdollisista apukeinoista niiden toimimattomuuteen. 
Sain pari pientä lääkevinkkiä vatsan turvotukseen, joita aion kokeilla. 
Nimeltään Silica ja Simex ja sellainen ihanuus, kuin valio 24 jossa rouhittua pellavaa ja mustikkaa, sitä puuron sekaan.
Osoitteesta www.terveyskylä.fi pitäis kanssa löytyä kaikenlaista infoa. En ole vielä perehtynyt itse.

Sit olikin hirvee nälkä ja kävin nopsaan lounaalla, kun piti ehtiä seuraavaan 11.30 sh ja fyssarin kanssa 15 minutissa tavoitekeskustelu, jossa päädyttiin päätavoitteeksi kivun vähentäminen/ lopettaminen lääkkeettömin keinoin. 
Tuskin maltan odottaa mitäköhän ne sitten olisi niitten lisäks, mitä olen kokeillut, ja jotka mun repertuaariin kuuluu nyt jo.

Piikkimatto, kuuma/ kylmäpussit, erilaiset hieronnat, jumppa, oon kokeillut myös Tens laitetta, ei apua. 
Avannossa en oo enää muutamaan vuoteen käynyt kun palelen kovin, pitäs olla sellainen paikka, jossa pääsee saunasta avantoon ja takas.

Kerroin heille myös, että meedioni sanoi, että selän hermojuuret on tulehtuneet ja hän suositteli homeopatian lääkkeitä, joita olen jo viikon käyttänyt ja saanut mielestäni apua.
Kysyin, että mitäs mieltä he siitä ja eivät kuulemma ammatin puolesta voi olla samaa mieltä, mutta sain käsityksen, että henk, koht, ehkä uskovatkin sen vaikutuksiin.
Pääasia jos itse koen niiden auttaneen.
Musta on aina kiva ravisuttaa normeja omilla kokemuksillani.

Klo:13 oli kuntosaliryhmä, jossa tuli tutustuttua ja kokeiltua melkein kaikki laitteita, harmi, etten ollut aikaisemmin tajunnut, että sinne voi mennä? Ehkä tänään. 
Tykkäsin ja kipinä heräsi, jospa tätä jatkaisin Hauholla. 
Ystäväni ovat koko talven pyytäneet mua mukaan kuntosalille, mutta selkäni ei ollut vielä silloin tykännyt ajatuksesta, mutta ehkäpä nyt vihdoin.

klo:14 oli fys. yksityisaika ja olin toivonut kokeilevani Suspensiota, joka oli sellainen juttu, että sun alle laitettiin ikäänkuin nostoliinoja käsiin, jalkoihin, lantiolle ja niihin laitettiin koukut kiinni, jotka olivat sellaisessa verkossa ja sit sut nostettiin ilmaan muutama centti sen hoitopöydän yläpuolelle, jolloin olit ikäänkuin painoton, hieman sama kuin vedessä. 
Siinä sitten sain oleskella silmät kiinni pimeässä  jonkun vartin verran. Meinasin nukahtaa.
Keho tuntui tosi raskaalta sen jälkeen, kun hihnat irrotettiin.
Kokemus oli miellyttävä. 
Terveysvaikutuksista varmaan löytyy tietoa Googlesta.
Sain myös kävelytestin tulokset ja olin niissäkin ikäryhmääni verraten aika alakantissa, vaikka mielestäni olin tosi nopea.
No tästä ei voi muuta kun parantaa.

15 oli taas sh:n aika ja olin kuulemma niin valmis tapaus ja kaikki oli mun kohdalla  niin selkeetä tavoitteineen, ettei oikein ollut mitään selvitettävää enää. 
Mun mieliala testistäkin oli tullut huippu arvot, joten niistäkään ei sitten mitään.
Niinpä päädyinkin sitten taas kuuntelemaan häntä :-)

Sittenpä siitä myöhemmin päivälliselle ja olin tosiaan niin poikki, että lepäsin loppuillan katsoen erikoisjoukkoja , en ole niitä ikinä ennen katsonut, mutta nyt kokeilin, koska olin kuunnellut, kun Martina kertoi siitä podissa ja mielenkiinto heräs. Aika rankkaa.

Mikan kanssa soiteltiin eilen muutamaan kertaan, ikävä <3
Enää tää päivä ja huomenna viimeistään lounaan jälkeen kotiin, jos jaksan edes lounastakaan syödä innoissani kotiin menosta.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti