maanantai 11. toukokuuta 2026

No niin aletaans sitten kuntoutumaan :-)

Eilisen työpäivän jälkeen sitten kotiin pakkaamaan loput ja oleen hetki selällään. 

Puhelinkin piti ladata vielä, kun akku oli taas melko lopussa.

Mika onnellisena joi toista kaljaansa ja oli hyväntuulinen. 

Koko päivän mulla oli ollut vähän sellainen olo, että mihinköhän mä taas itteni oon laittamassa ja nyt jos sais päättää niin jäisin kotiin, mutta yritin saada mielenmaisemani takaisin odotuksen ihanuuteen, että tää on hyvä juttu.

No joo yli 2h ajo työpäivän jälkeen ei todellakaan houkutellut ja juu selkä oli siitä kyllä hieman vittuuntunut, mutta ei lähelläkään sitä mitä se oli aikaisemmin. 

Muistan aikaa, kun jo minutinkin istuminen oli kivuliasta. 

Niin kauan kuin elän, muistan olla kiitollinen, ettei tilanne ole enää se. Sanotaanko, että nyt se on jo siedettävä, vaikkakin vielä matkaa on, että päästäisi normi tilanteeseen ja enhän mä tiedä tuleeko sitä normia enää ikinä?

Matka meni hienosti taas lievää ylinopeutta ajaen, en vaan osaa roikkua kenenkään perässä niin, että ajaisin juuri nopeusrajoituksen mukaista tai jopa sen alle, joten ohi on päästävä, mutta kuitenki turvallisesti.

Säiliöauto ajoi edessä Tampereelle asti ja 2 muuta sen perässä ja mentiin 100km alueilla 80km, mutta niitten ohi, ei ollut järkevää yrittää mennä, joten sopeuduin, mutta Tampereen ohi päästyäni päästin hanat auki.

Perillä olin todella poikki ja raahauduin respaan lukemattomine kysymyksineni. 

Ystävällinen herrasmies respassa neuvoi minua moneen kertaan, kun aina palasin jotain kysymään tai kylpytakkia vuokraamaan. 

Sain tän päivän ohjelman ja kysyi haluanko mennä syömään päivällistä ja juu halusin, niin antoi ruokalipukkeen, joka menee huoneen laskuun. 

Ruoka oli 17-18, joten kiirettä piti, että ehdin levittäytymään huoneeseen.

Siellä oli seisova pöytä ja todella hyvät salaatit ja lohta jota ahnehdin, tein myös 2 leipää, joita en tietenkään jaksanut syödä leikatun vatsani takia, joten käärin ne servettiin syödäkseni ne myöhemmin huoneessa. Täytekakkua oli jälkkärinä äitienpäivä kun oli ja sen pyysin luvan kanssa tuoda huoneeseen lautasellisen verran.

Olin niin ähky, että kaiken tungin jääkaappiin odottaan hetkeä, kun olisi nälkä, jos sitä nyt ehtii sitten tulemaan.

Yhteistilassa oli jääkaappi, kahvinkeitin ja mikro. Valtasin osan jääkappia lukuisilla purnukoillani ja aamulla kävin puoli 5 keittämässä kahvia pari kuppia. Aamupala on vasta 7-9 ja aattelin ehkä joskus 8 siellä käydä, 9 on sitten yhteistapaaminen.

10 yksilöaika Psykologi, jännää :-)

11 lounas

12:15 aloituskeskustelu Fyssari

13 Tavoiteryhmä Sosionomi

14 Toimintaterapeutti

15 ulkoiluryhmä

16 aloitusryhmä sairaanhoitaja ja johtava lääkäri

16 peliryhmä liikunnan ohjaaja

17 päivällinen

eli aikas täynnä on ohjelmaa tosiaan koko päivän

Tänään aattelin mennä uimahalliin pesuille, koska huomenna on laastarin vaihto, niin saan tehdä sen heti aamusta. 

Ja myös sen takia, että voin saunoa huolettomammin, kun laastarissa ei ole enään jäljellä täyttä satsia.

Huomiseksi olen saamassa myös hieronnan, ja  torstaina olisi kuumakivihieronta, jotka varasin netistä.

Täytyy muistaa kysyä, miksi poreallashoitoa, ei saanut varattua? Kiinnostaisi myös henk.kohtainen kuntosaliohjaus, mutta sekin maksaisi erikseen ja laskuni on nyt jo noin 320e oman huoneen lisämäksu, ruoka, hieronnat ja ateria, joten ei ihan hirveesti vois tuhlata, luotolle taitaa taas mennä.

Vielä tästä aamusta sen verran, että mielelläni maksoin siitä, että saan olla yksin huoneessa, sillä ihan leikatun vatsani takia, mulle on vessa erityisen tärkeä varsinkin aamusin, koska yleensä joudun siellä käymään kakkosella vähintään 2 kertaa melko peräkkäin ja en voi odotella vessan oven takana kohteliaasti, koska sinne pääsisin, vaan sinne on päästävä heti.

Lisäksi heräsin varmaan tunnin välein viime yönä, täällä mun suu kuivuu vieläkin enemmän, kuin kotona ilmeisesti keskus lämmityksestä johtuen, lisäksi mulla oli sika kuuma ja avasin ikkunan heti kun heräsin. 

Olisin pitänyt sen koko yön auki, mutta se kolisi. Tänä yönä tungen jotain sinne väliin ettei se kolise ja pidän sen auki.

Mutta kun heräsin ja ensin kiitollisena taas ajattelin normit, mistä olen kiitollinen tässä päivässä ym, ja avattuani tietsikan mua odotti lukijan ihana kommentti, joka toi päivääni lisää iloa ja valoa.

Kirjoitelkaa ystävät ahkerammin mulle kommentteja, oli ihanaa lukea se <3

Kello on jo 6.15 ja silmiä hieman painaa huonosti nukutun yön jälkeen, pitää ottaa vitamiinit, jospa se siitä.

Tää  muuten ainakin näin alkuun tuntuu valtavan isolta paikalta, jossa eksyilen etsiessäni eri paikkoihin menoa. 

Eilen sain kartan ja neuvon minne mun pitää aamulla kokoontua, saas nähdä miten ämmän käy. Eilen seikkailin heti kellarissa, kun ekan kerran lähdin takas autolle hakeen lisää kamaa. 

Ja niin oma tyynykin mulla on mukana, tottakai. 

Nää on liian jäykkiä ja paksuja nää hotskan tyynyt ja niitä on aina liian vähän, kun tarviin kotonakin niitä 7, tietenkin.

Mulla oli puhelin yön lentokone tilassa ja Mika ei ollut häirinnyt mua niinkuin lupasi, toivottavasti sillä on kaikki hyvin, taidan laittaa viestin. Ei vastaa vielä, näköjään. Luojan kiitos taitaa nukkua.

Palataan huomenna asiaan arvoisat lukijat.

Ai niin muuten älkäätte menkö halpaan jos yrittävät tästä Hantasta tehdä uutta Koronaa. Ei ole mitään hätää.
Yrittävät kääntää taas huomion pois kaikesta tärkeästä, kuten sote maksujen nostamisesta, bensan hinnasta, vanhusten huonosta hoidosta ym.

Ja jos tähän taas rokotetta väsätään, niin tarkoitus on, että lääketeollisuus saa rahaa ja ihmiskuntaa vähennetään.

Nää on tietty vaan mun mielipiteitä, mutta koronasta ilman piikkejä selvinneenä uskon näin vahvasti, koska tutkin asiaa monta vuotta tunteja päivässä.

Mutta kukin siis tehköön mitä lystää, hyväksyn myös toisenlaiset mielipiteet, kunhan saan pitää omani ja valita haluanko shotteja hihaani. Kaikella rakkaudella, pelko pois.

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti