sunnuntai 26. huhtikuuta 2026

Viikonloppu

Pe lähdin suunnitelmieni mukaan tapaamaan ystistä Sannaa lähihoitsukouluajoilta 2007-2010 Ystävä, josta tuli mulle henkireikä kun yli 200 kilosena yritin kouluttautua uuteen ammattiin ja mahtua tuoleihin, sekä kestää muuttunutta ulkomuotoani ja sosiaalisuutta vuoden Torvoilan mettässä metsittyneenä olemisen jälkeen.

Sannan kanssa oltiin samalla aaltopituudella ja repäistiin n,50v ottaan välitunnilla ekat lävistyksemme hän nenään ja mä kulmaan ja sitten varattiin ekat tatska ajat. 
Hänen kanssaan aloin etsimään kadonnutta identiteettiäni, jonka olin menettänyt suuren elämänmuutoksen ja jonkinlaisen masennuksen myötä 2005.
Muutettiin Espoon keskustasta Torvoilan mettään. 
Olin " sattumien" kautta menettänyt yhtäaikaa asunnon, työpaikan ja niitten seurauksena luottotiedot.
Mika söi masennukseensa lääkkeitä ja mä ruokaa siihen malliin, että lihoin sen kesän aikana yli 50 kiloa.
Ja sitten mut pakotettiin joustavasti työhän kurssille, kun halusin vaihtaa alaa loppuunpalaneena edellisestä ravintola-alalla.

Jonka johdosta ajauduin Hauhon Mäntykotiin vanhuksia hoitaan ja siitä oppisopimukselle opiskeleen lähäriksi, joten sen kautta tunsin Sannan.

Kävin mennessäni työmaalla ja se lievensi ahdistusta mennä huomenna töihin, niin mukava oli nähdä muutamaa työkaveria.

Sitten hain kirpparilta niitä hintalappuja ja näin paikan mihin saan tiistaina viedä kamat ja siitä Sannalle.
Nähdään yleensä noin kerran vuodessa keväisin runsaan aamiaisen merkeissä Sannalla ja aina  paistaa aurinko, kun sinne menen.

Meillä oli taas mahtavat 2h ja kerrattiin kuulumisia vuoden varrelta.
Nyt taisi olla peräti 2v väliä näkemisestä, koska loukkaannuin viime vuonna.

Sanna on menettänyt kipinänsä ja elämänhalunsa haudattuaan tyttärensä muutamia vuosia sitten ja myös rintasyövän sairastaneena ja ei oikeastaan osaa haluta elämältä enää mitään, vaan vetää vaan loppuun tän elämän jotenkin.

Yritin sitä piristää ja kerroin myös omista murheistani.
Päätettiin, että kumpikaan ei ole yhtään vanhentunut ja on hyvän näköinen edelleen.
Sain Sannalta Kreikan tuliaisina kiven, jonka oli rannalta poiminut, hunajaa, aloe vera saippuan ja paha silmä käsikorun.
Aika ihana, että oli mua ajatellut <3
Kävin mennessä vielä Lidlessäkin, joten kotiin lähdin sitten puoli 1 jälkeen ja ei muuta kun safkaa hieman myöhemmin ja lepoa.

Lauantai meni treenatessa ja kamoja kirpparille laittaessa, sain 2 matkalaukkua jo aikaseks ja pari kassia vielä,
Laskin, että jos kaikki menis, niin tuotto voisi olla jopa n.300e ja kamaa jää vielä vietäväks myöhemmin lisääkin.

Tänään aamu valkeni lumisena, takatalvi.
Saan toisen hoidon BMH hoidon Johanna Novakilta.

Selkä on ollut nyt rauhallinen, mutta ajatus takana, että töissä se taas kipeytyy. Onnistuneesti vähensin laastaria 15mg, enkä sitä hevillä halua takaisin nostaakaan.
Peukalon alaosa on sairaan kipeä edelleen, joten taidan jättää treenit väliin tänään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti