keskiviikko 22. huhtikuuta 2026

Arskaa niin että piisaa

 On kyl ollut mahtavat ilmat päivällä aina pari tuntia melko alasti ulkona ottaan aurinkoo ja illat palellen telkun ääressä.

Eilen sain idean, että otan ekaa kertaa elämässäni kirpparipöydän ja myyn noita palapelejä sen sijaan, että lahjoittaisin ne suorilta pois. Lahjoitan sitten ne mitkä ei mene. 

Oon täs myös hahmottanut mitå muuta mulla on myytävää ja ainakin muutamat pitämättömät kengät tuli heti mieleen, lasejakin olis ja kirjoja ym.

Yleensä jään aina pohtimaan ja homma jää ajatuksen tasolle, mutta nyt soitin kirppariin ja sain pöydän juuri silloin, kuin manifestoin.

Eli perjantaina haen hintalappuja ja viikonloppuna niitä laittelen ja tiistaina vien ne kirpparille.

Todella mielenkiintoista mitä siitä tulee, olisipa kiva, jos siitä jäisi edes jotain omaankin taskuun. 29e vko, joka laskutetaan myynnistä näin käsitin.

Joten tulipa nyt kivaa pikku puuhaa, kun ei aurinkokaan loppulomasta helli käsittääkseni.

TT kävin ja kirjotti mulle 3vkoa lyhyemmän 60% kuin ajattelin eli 21.6 asti. Ajatuksella, että Kela hänen mukaan kyseenalaistaa, jos 3kk kirjoittaa, koska olen tehnyt tässä 100% muutaman viikon.

Tyydyin siihen ja ilmoitin asian pomolle, joka lupasi hoitaa homman.

Sitten sain ajatuksen soittaa Kankaanpään kuntoutuskeskukseen varmistaakseni sitä, että saanko 1 hengen huoneen?

Tarkoitus oli soittaa vasta 2 viikon päästä, mutta intuitio käski soittaa ja niinpä soitin ja kannatti, koska sain varmistuksen sille, että saan. Ja olin siitä hirmu onnellinen.

Kysyin onko kylpyammetta huoneessa ja niitä heillä ei kuulemma ole, joten se haave jäi toteutumatta.

Ehkä tilaan sellaisen poreamme hoidon ja hieronnan jollekin päivää.

Eilen sain myös saunoa ja oli taas ihanaa. Vähensin laastaria 20-15mg ja ainakaan vielä ei mitään ihmeempiä tuntemuksia.

Selän kanssa on nyt pärjännyt kun sitä ei ole tarvinnut yli rasittaa.

Eilen pesin pyykkiä ja vein ulos kuivumaan, 5 minutin päästä teline oli kaatunut tuulen puuskasta ja kaikki oli pitkin petäjiä, mutta nostin ne vaan ylös ja tuin paremmin telinettä. Illalla olivat melko kuivia.

Mahlaa olen saanut sen verran, että joka päivä ainakin litran juonut ja 5l on pakkasessa.

Kaverin mies kävi kattoon autoo,kun pyysin, että ääni tuntuu kovemmalta ja tuomio oli äänenvaimennin, joka maksaa 100e, sovittiin, että katsoo saako jostain halvemmalla. Ja ensi kuun alussa laitetaan, ennen mun kuntoutuskeskukseen menoa.

Tänään jumppapäivä ja Lapin noidalle soittaminen tulevaisuuden pöydän mulle tekee, jännää. Sellasta tänään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti