maanantai 20. huhtikuuta 2026

Viikonloppu

Pe tosiaan ajoin Manseen istuin siellä 5h kampaajalla ja ajoin takas, eli 7h persuksilla ja selkä huusi hoosiannaa, samoin päänahka ja peukalon alaosan lihas. 

Viimeisin noista ei sit ilmeisesti ole kuitenkaan nivelrikkoa, niinkun epäilin, vaan ylirasittunut sudokun pelaamisesta kännykällä.

On muuten sikakipeä vieläkin tätä kirjoittaessa. 

Päänahka oli arkana letityksestä, ja sattui todella aina uutta lettiä laittettaessa. Pari yötä, varsinkin eka oli hankala nukkua, kun sattuu ne jäykät letit.

Selkä ei ole kovin pahana, mutta ei ole vielä mennyt paljon parempaankaan, joten tänään taidan ekan kerran ehtiä treenit kokonaan loman alettua jo viime to.

La aamuna lähdin tapaamaan n.44v tuntemaani bestistä Jarzea, joka oli reissatessamme aina hovikampaajani ja stylistini. 

Oltiin samassa ravintola koulussa v. 80 Porissa, samoissa työpaikoissa Cabare Oscar Tampere tarjoilijoina ja Tapiola Garden hotel Espoo baarimestareina.

Käytiin yhdessä Interreilit, muutamat etelänmatkat ja lukuisat disco illat ja mökkeiltiinkin yms..ja muutoinkin yökyläiltiin ja kaveerattiin.

No olin siis siellä ajettuani ensin tapani mukaan 20km ohi ja palattuani kiroillen takaisinpäin. 

Tämän viikon olen paskat housussa saanko ylinopeus sakot postitse, lähteekö kortti, vai selviänkö säikähdyksellä.

Ilma oli nimittäin morsian, paljon liikenne kameroita ja herkkä kaasujalka. Kääk!!!

Mitäs me sitten...syötiin, turistiin, otettiin arskaa, käytiin Harjavallassa Jarzen uudenvuoden aikaan kuolleen äidin talolla, jonne hän aikoo muuttaa kesän aikana. 

Illalla katsottiin telkkua, syötiin nukuttiin ja aamulla lähdettiin minä kotiin, ja Jarze Hesaan, josta on muuttamassa pois ja sulkemassa kampaamonsa muuttaen Harjavaltaan ja suunnittelee työelämästä pois jäämistä.

Ajettiin peräkkäin ja kuinka ollakaan Polliisiauto ajoi edellämme varmaan 80km 100km rajoitus alueella ja ajoi piruuttaan alinopeutta, ja minä en nähnyt Jarzen auton takaa, että se oli polliisi ja meinasin lähteä ohittaan, mutta jouduin palaan kiltisti takaisin kun sen havaitsin.

No viimein sekin kääntyi pois ja Jarrze jäi tankkaan sähköautoaan Forssan kohdille ja mä painoin kaasun pohjaan ja saavuin kotiin melko pian.

Mika oli toivonut roskaruokaa , oli taas kilon laihtunut ja halusi roskapäivän. Toin kaupasta sille 2 kanahampparia ja pienen pizzan, ja 2 dallaspullaa, joista pöllin toisen  niissä oli 1700kcal, eikä kuulemma olleet hyviä, vaan myrkkyä. 

Loppupäivä meni aurinkoa ottaessa pari tuntia ja sen jälkeen lepoa ja tv:tä. Nukuin hyvin. Heräsin maanantaihin iloisena hyvillä mielin.

Nyt onkin sitten löysempi suunnitelma tälle viikolle.

Joka päivään tarkoitus saada arskaa, jos paistaa ja tarkenee, jonkinlaista liikkumista, arjen askareita ja muutaman ystävän tapaamista.

Huomenna lääkäriin hakeen se 60% työaika lappu kelaan ja sitten saunaan, laastarinvaihto ja aattelin vähentää 5mg laastaria, kokeillen siis 15mg annostusta, saas nähdä tuleeko jotain viekkareita, pelottaa nimittäin koukkuun jääminen ja kun en usko, että näistä on kovin paljon apua, mut jää nähtäväksi.

Laastareissa inhoan myös sitä, että saunominen on mennyt hankalaksi, kun aina pitää suojella laastarikohtia, ettei vaan lämpene ja koko arsenaali valu meikään ja aiheuttaa ongelmia.

Se on yksi syy miksi umahallireissut on jääneet.

Mutta ei muuta kun uutta päivää kohti, moikkelis <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti